הודו זקוקה לטנקים קלים: המועמדים מישראל, רוסיה וקוריאה

הצבא ההודי מבקש לרכוש כ-350 טנקים על מנת להתמודד עם ריכוזי הצבא הסיני מעבר לגבול. בתחילת השנה הודיעה אלביט כי תספק טנקים קלים למדינה באסיה-פסיפיק

טנק קל SABRAH, מתוך אתר אלביט מערכות

צבא הודו מבקש לרכוש  כ-350 טנקים קלים להתמודדות עם ריכוזי צבא סיניים מעבר לגבול. שלושה מועמדים לעסקת הרכש הגדולה: הטנק הרוסי הקל SPRUT, הטנק  SABRAH  תוצרת אלביט מערכות והטנק HANWAH תוצרת קוריאה הדרומית.

שר ההגנה ההודי רג'נט סינג עומד לבקר ברוסיה, ויצפה בתצוגה של הטנק הרוסי SPRUT, מסרו מקורות צבאיים בדלהי. אתר החדשות הרוסי ספוטניק ניוז מוסר כי בגלל ההיקף הגדול של העסקה יתכן שיהיו מועמדים נוספים, אולי גם התעשיה הצבאית של הודו.

הצבא ההודי נוטה לרכוש את הטנק הרוסי 'ספרוט' כיוון שהוא מצוייד בתותח זהה לזה של הטנקים T-72  ו-T-90 של הודו, ואז אין צורך להחליף תחמושת. הרוסים גם שיפרו את ביצועי המנוע של הטיק הקל 'ספרוט', ולכן, אומר המומחה צבאי ההודי בריגדיר בדימוס רהול בונסלה,  לטנק הרוסי יש כנראה עדיפות על פני המתחרים מישראל ומקוריאה הדרומית.

הודו וסין ממשיכות להחזיק באזורי הגבול במזרח חבל לדאך אלפי חיילים, טנקים ותותחים מאז נכשלו שיחות בין שתי המדינות בחודש אפריל. הודו פרסה באזורי הגבול מטוסי קרב ראפאל  וטנקי T-72  ו-T-90, ואילו הסינים ביצעו באחרונה כמה תמרונים צבאיים מעבר לגבול.

בינואר השנה הודיעה חברת אלביט מערכות כי חתמה על חוזה בסך 172 מיליון דולר לאספקת טנק קל SABRAH  "לצבא של מדינה באסיה-פסיפיק". הטנק הקל 'סברה', 30 טונות משקלו, בנוי על פלטפורמה זחלית תוצרת ג'נרל דיינמיקס אירופה (ספרד) או על פלטפורמת גלגלים תוצרת צ'כיה. הטנק מצוייד בתותח 105 מ"מ, בעל ניידות גבוהה ובכמה מערכות אלקטרוניות מתקדמות של אלביט מערכות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית