מפקדים למען ביטחון ישראל: האיום מבית גדול לעין ערוך מהאיומים החיצוניים על מדינת ישראל

״הלכידות החברתית והשמירה על כללי משחק דמוקרטים — בראשם העברת שילטון בדרכי שלום — הם אבן יסוד בחוסנה הלאומי של המדינה״, אומרים בתנועה

אילוסטרציה. צילום: משטרת ישראל

תנועת ׳מפקדים למען ביטחון ישראל׳ קוראת להנהגה הפוליטית והאזרחית לצאת באופן ברור וחד-משמעי כנגד השיח האלים המתעצם בימים מתוחים אלה.

זאת, מתוך חשש אמיתי לפגיעה בחיי אדם ומתוך אמונה שחוסנה הלאומי של המדינה ואופיה הדומקרטי נשענים בראש ובראשונה על היכולת להעביר שלטון בדרכי שלום — הן מבחינת סדרי ממשל תקינים, הן מבחינת השיח הציבורי, והן מבחינת הלכידות החברתית במדינה.

הימים האחרונים רוויים בשיח אלים בחברה הישראלית. אמירות מסוכנות, כגון ״יש לעשות הכל על מנת למנוע הקמת ממשלת השינוי״ עלולות להביא קבוצות או פרטים חברה ללכת צעד אחד רחוק מדי. האיומים על מדינת ישראל מחוץ מתגמדים כעין וכאפס לעומת האיום מבית.

הלכידות החברתית והשמירה על כללי משחק דמוקרטים — בראשם העברת שילטון בדרכי שלום — הם אבן יסוד בחוסנה הלאומי של המדינה. אנו קוראים היום לכל ההנהגה הפוליטית והאזרחית לצאת באופן פומבי וברור כנגד ההסתה. האלימות הורגת. המבחן העליון של כל מפקד/ת ומנהיג/ה הוא בעמידה אל מול הציבור מבית באמירה ברורה: ״עד כאן״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית