ארה״ב מנסה להבין איך משטרים אוטוריטריים שולטים במידע

סוכנות DARPA פרסמה קול קורא לפיתוח אבטיפוס לקוד פתוח מבוסס AI, ״שימדוד כיצד משטרים אוטוריטריים מדכאים את האוכלוסיות שלהם באופן נרחב באמצעות צנזורה של האינטרנט, חסימת הרשת או חנק רוחב הפס״

BIGSTOCK/ Copyright: marphotography

אתגר חדש לרוסיה, סין וצפון קוריאה (בין היתר): סוכנות DARPA, הסוכנות הצבאית האמריקנית לפיתוח מחקרים מתקדמים, פרסמה קול קורא לרעיונות למחקרים שיוכלו לשפוך אור על הדרכים בהן משטרים טוטליטריים שולטים בהעברת מידע וכך לפעול כנגדם. המחקר יתבצע תחת תכנית הקרויה MICE, ר״ת של Measuring the Information Control Environment (מדידת סביבת השליטה על מידע).

במסגרת הפרויקט, ינסו החוקרים לפתח אבטיפוס לקוד פתוח מבוסס בינה מלאכותית ואלגוריתמים, ״שימדוד כיצד משטרים אוטוריטריים מדכאים את האוכלוסיות שלהם באופן נרחב באמצעות צנזורה של האינטרנט, חסימת הרשת או חנק רוחב הפס״, נכתב בתיאור הקול הקורא של DARPA. ״הטכנולוגיה שנפתח תתעדכן באופן רציף ואוטומטי בלוחות מחוונים שניתן יהיה להבינם בנקל, על מנת לפתח הבנה מקיפה בזמן אמת לגבי האופן בו מדינות שולטות על מידע. כמו כן, תנסה MICE לקבוע מהן היכולות הטכניות בהן משתמשות מדינות על מנת לאפשר פעילויות מדכאות אלה״.

על כל ההצעות לפרט כיצד הן מתעתדות לנטר את השליטה על המידה ובאילו סביבות, ולהסביר כיצד סוכנויות ממשלתיות ואזרחיות המתעניינות בחופש האינטרנט יוכלו להשתמש בטכנולוגיה שתפותח למטרות אלה. הצעות יתקבלו עד לתום חודש יוני, ולזוכים יוענקו עד מיליון דולר לפיתוח הפרויקט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית