האינטרפול תפס 83 מיליון דולר שנגנבו מקורבנות פשיעה כלכלית מקוונת

בתום מבצע בינלאומי שנמשך כשישה חודשים, הצליח הארגון גם לעצור כמעט 600 חשודים ולפתור כ-900 מקרי הונאה, מתוך 1,400 חקירות שנפתחו

BIGSTOCK/Copyright: TeroVesalainen

בתום מבצע בינלאומי שנמשך כשישה חודשים, הצליח האינטרפול להניח את ידיו על 83 מיליון דולר שנגנבו מקורבנות פשיעה כלכלית מקוונת, לעצור כמעט 600 חשודים, ולפתור כ-900 מקרי הונאה ברחבי העולם. המבצע אמנם היה ממוקד בתשע מדינות בדרום-מזרח אסיה, אך לפי האינטרפול, ״אופיים חסר הגבולות של פשעים מקוונים אלה הביא לכך שהחקירות התפשטו במהרה, וכללו את רשויות אכיפת החוק בכל היבשות״.

המבצע, שזכה לשם HAECHI-I, נערך החל מספטמבר 2020, והתמקד בחמישה סוגים של פשעי סייבר כלכליים: הונאת השקעות, עוולת התרמית, הלבנת כספים המקושרת להימורים מקוונים בלתי חוקיים, סחיטה מינית ברשת, ודיוג קולי (voice phishing). מתוך 1,400 חקירות שנפתחו במסגרת במבצע, הגיעו 892 לסיומן המוצלח. חלק מהחקירות עודן נמשכות. 585 איש נעצרו, ולמעלה מ-1600 חשבונות בנק ברחבי העולם הוקפאו.  

״פושעי סייבר מנסים לעיתים קרובות לנצל את היות האינטרנט נטול גבולות על מנת לטרגט קורבנות במדינות אחרות, או להעביר את כספיהם הבלתי חוקיים למדינות זרות״, מסרה אילנה דה וויילד, מנהלת תחום פשע מאורגן באינטרפול. ״תוצאות המבצע מראות כי פשיעה פיננסית מקוונת היא גלובלית ביסודה, וכי רק באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי צמוד נוכל להילחם בפושעים אלה בצורה יעילה״.

במבצע השתתפו גורמי אכיפת חוק מקמבודיה, סין, אינדונזיה, קוריאה הדרומית, לאוס, הפיליפינים, סינגפור, תאילנד, וויטנאם. זהו המבצע הפותח עבור פרויקט נרחב שיימשך שלוש שנים למאבק בפשיעה הכלכלית המקוונת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית