עושים שרירים: נאט״ו יוצאת לתרגיל ימי - המטרה: רוסיה

לראשונה מפרסמת מפקדת נאט"ו כי אחת ממטרות התמרון היא להגן על מערכת כבלים תת ימית גדולה שדרכה עוברות כמויות עצומות של תקשורת ומידע בין ארה"ב לאירופה

https://www.nato.int/cps/en/natohq/news_184210.htm

בעוד המתיחות עם רוסיה גוברת, פותחות 30 המדינות החברות בנאט"ו בתמרון רחב ידיים בהשתתפות אלפי לוחמים ועשרות כלי טיס וכלי שיט לכל רוחב האוקיאנוס האטלנטי, יבשת אירופה, עם דגש על אזור הים השחור, מול רוסיה. 

לראשונה מפרסמת מפקדת נאט"ו כי אחת ממטרות התמרון היא להגן על מערכת כבלים תת ימית גדולה שדרכה עוברות כמויות עצומות של תקשורת ומידע בין ארה"ב לאירופה. MILITARY TIMES כותב כי נאט"ו יודעת שהרוסים עוסקים במיפוי של מערכת הכבלים התת ימיים "ויתכן שיש להם כוונות אפלות". 

התמרון מיועד לדמות תגובה של עשרות מדיניות נאט"ו וכל מדינה בנפרד למתקפה. המבחן הוא מיכולת לפרוס כוחות מאמריקה לאירופה במהירות ולקיים שרשרת אספקה לכוחות. בתמרון ממשתתפים השבוע 9,000 לוחמים מ-.20 ארצות, והמיקוד יהיה באזור הים השחור מול כוחות רוסיים המואשמים לעיתים תכופות בהפרות של חופש השיט באזור.

מזכ"ל נאט"ו יינס שטולטנברג אמר לקראת התמרון: "נאט"ו מוכנה. התמרון הזה מיועד להעביר מסר בדבר יכולותינו להעביר כמות גדולה של כוחות וציוד מעבר לאטלנטי ולאירופה". מזכ"ל נאט"ו דיבר עם כתב סוכנות AP על סיפונה של נושאת המטוסים 'המלכה אליזבת' של המי המלכותי הבריטי, שעליה מטוסי קרב חמקניים F-35, המשתתפים בתמרון.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית