הפרקליטות הגישה כתבי אישום בגין התפרעויות ותקיפת שוטרים

מהפרקליטות נמסר כי היא רואה בחומרה רבה התנהלות של הפרות סדר ופגיעה באנשי כוחות הביטחון, ותפעל בנחישות ביחס לכל פורעי חוק המבקשים להפר את הסדר הציבורי במדינת ישראל

צילום: דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי), הגישה היום (א׳) לבית המשפט השלום בחיפה 15 כתבי אישום כנגד 16 נאשמים, בכללם שבעה קטינים, זאת בגין שורת עבירות של התפרעויות, תקיפות שוטרים בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו , ניסיון להיזק בזדון ועוד. במקביל, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

אירועי כתבי האישום האמורים, עניינם גל של הפרות סדר והתפרעויות אלימות ברחבי הארץ, שכלל תקיפות כלפי כוחות המשטרה והביטחון שהתרחשו במספר ישובים - טמרה, כפר מנדא, אעבלין, שפרעם, כפר קרע, ערערה, צומת ערה, סחנין ומג'ד אל כרום. התיקים נחקרו על ידי משטרת ישראל על ידי מחוזות חוף וצפון.

בנוסף, היום הגישה פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) לבית המשפט השלום בבירה תשעה כתבי אישום נגד תשעה נאשמים בגירים וקטין, בגין עבירות דומות, וביקשה את מעצר הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים.

המעשים התרחשו על רקע לאומני-גזעני באזור העיר העתיקה בירושלים, טרם ובזמן שמדינת ישראל מנהלת מערכה צבאית המכונה "מבצע שומר החומות" כנגד ארגון החמאס ברצועת עזה, ובעת שהאוכלוסייה האזרחית במדינת ישראל מצויה תחת מתקפה של מאות רקטות. התיקים נחקרו על ידי מחוז ירושלים במשטרת ישראל.

 מהפרקליטות נמסר כי היא רואה בחומרה רבה התנהלות של הפרות סדר ופגיעה באנשי כוחות הביטחון, ותפעל בנחישות ביחס לכל פורעי חוק המבקשים להפר את הסדר הציבורי במדינת ישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית