לראשונה בישראל: מודל להאצת חדשנות בתחבורה חכמה

חברות טכנולוגיה ורשויות ציבוריות ישתפו מידע על מנת להפחית את מספר תאונות הדרכים ולשפר את איכות התחבורה. הגופים המשתתפים כוללים את נקסאר, מוביט, נתיבי ישראל, אלתא ועשרות נוספים

לראשונה בישראל: מודל להאצת חדשנות בתחבורה חכמה

סמדר איצקוביץ׳, מנכ״ל Israel Smart Mobility Living Lab. צילום: באדיבות הארגון

עמותת Israel Smart Mobility Living Lab, שמאגדת קונסורציום של עשרות חברות טכנולוגיה וגופים ציבוריים בתחום התחבורה החכמה, השיקה פלטפורמה להאצת החדשנות בתחום, לשיפור תשתיות ואיכות התחבורה בישראל ולהקטנת מספר תאונות הדרכים.

הפלטפורמה החדשה מאפשרת לחברות טכנולוגיה, אוניברסיטאות וגופים ציבוריים לשתף מידע לפי בחירתם ולגשת למידע שגופים וחברות אחרות בחרו לשתף, לייצר אינטגרציה בין סוגי המידע השונים ולהציג אותו בצורה נוחה לעיבוד. באופן הזה, שיתוף הפעולה והמידע יכול לשמש גופי תחבורה, ממשלות ורשויות מקומיות כדי לפתור אתגרים מקומיים וארציים, באמצעות שילוב כוחות של מגוון גדול של סוגי מידע שנאסף בצורה בטוחה ממקומות שונים – משתמשי דרך, כבישים, מצלמות תנועה ועוד.

הפלטפורמה קודמה בסיוע ותמיכה משותפת של כמיליון דולר של הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה. הגופים המשתתפים כוללים את נקסאר, מוביט, הופ-און, אדאסקיי, קוגנטה, נתיבי ישראל, אלתא, חברת הביטוח כלל, עיריית אשדוד ועשרות נוספים.

סמדר איצקוביץ׳, מנכ״ל Israel Smart Mobility Living Lab:  "התשתית הטכנולוגית שבנינו תהווה את הבסיס לפרויקטים לאומיים חשובים במסגרתם חברות טכנולוגיה ייתנו לראשונה גישה לחברות אחרות וגופים ציבוריים למידע שלהן, לפי בחירתן, במטרה לפתור יחד אתגרים משותפים, כמו תאונות דרכים, עומסים, ניהול תשתיות כבישים ועוד.

״המודל שלנו מבוסס על קונספט ה"דאטה טראסט" שפותח באוניברסיטת MIT ולפיו הדרך להתמודד עם בעיות מורכבות היא באמצעות שיתוף מידע על גבי פלטפורמה בטוחה, לטובת הציבור. אנו מאמינים שאתגרי התחבורה המורכבים בישראל יחד עם יכולות טכנולוגיות מתקדמות ב- AI יהפכו אותה למוקד ידע וחדשנות ברמה הבינלאומית״. 

"זהו פרויקט חדשני שמטרתו להאיץ חדשנות והוצאת תובנות מנתונים בעזרת בינה מלאכותית, שמקורותיהם נעוצים בשיתוף מידע וטיפוח סינרגיה בין חברות הייטק אל מול פתרונות טכנולוגיים מאתגרים בארץ ובעולם״, מסר ד"ר אביב זאבי, סמנכ"ל תשתית טכנולוגית ברשות לחדשנות. ״המטרה היא לחזק ולשפר את היתרון התחרותי של התעשייה בארץ בעולמות התחבורה החכמה והאוטונומית. עבור הרשות לחדשנות זהו יעד אסטרטגי חשוב ולכן החלטנו לתמוך מקצועית ותקציבית בקידום תשתית דיגיטלית מתאימה שתאפשר זאת״.

אולי יעניין אותך גם