דיווח: התקדמות במו״מ בין איראן לארה״ב

דיווחים אודות חילופי שבויים החלו לצוף בתקשורת האמריקאית עם הכחשות משני הצדדים. במקביל נטען כי ראש המוסד, יוסי כהן, קיבל עדכון מהבית הלבן על התקדמות המו״מ

Secretary of State Antony J. Blinken participates in a virtual joint press conference with United Kingdom Foreign Secretary Dominic Raab, in London, United Kingdom, on May 3, 2021. [State Department Photo by Ron Przysucha/ Public Domain]

יתכן שארה"ב ואיראן מתקרבות להשגת הסכמה על הסכם הגרעין, למרות מאמציהם של פקידים רשמיים בוושינגטון להכחיש שהסכם קרוב. השבוע נרשמת פעילות דיפלומטית ענפה סביב הנושא. סוכנות AP מדווחת מווינה שארה"ב ובריטניה הכחישו ידיעות שקרוב הסכם עם איראן לחילופי אסירים, אמצעי שיכול היה לשמש צעד בונה אמון בין הצדדים.

נמשכת פעילות דיפלומטית ענפה, ובהקשר זה מציינים את פגישת ביידן, שר החוץ שלו והיועץ לביטחון לאומי עם ראש המוסד יוסי כהן, שלדברי דוברת הבית הלבן "קיבל תדרוך על השיחות בווינה ועל ההתקדמות שם". 

שרי החוץ של ארה"ב ובריטניה אנתוני בלינקן ודומיניק ראאב הכחישו הסכם לחילופי אסירים, אך במקביל וושינגטון שיגרה למזרח התיכון כמה דיפלומטים בכירים לשיחות עם ראשי מדינות ה מפרץ. כן מסיירים באזור שניים מגדולי המתנגדים להסכם הגרעין הסנטורים הדמוקרטים כריס קונס וגריס מרפי.

פקידי ממשל חוזרים ואומרים כי הקלות מסויימות בסנקציות זו הדרך היחידה להביא את טהרן לידי הסכמה כלשהי ולמנוע  ממנה נשק גרעיני. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית