יוניקורן חלל ישראלי: חברת אימאג׳סאט מוערכת ביותר ממיליארד וחצי ש״ח 

לפי דיווח של כלכליסט,  קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מתכוונת להנפיק את אימג'סאט בבורסה בתל אביב לפי שווי של 500 מיליון דולר

מנכ״ל החברה, נועם סגל. באדיבות euroconsult

לפי דיווח של כלכליסט,  קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מתכוונת להנפיק את אימג'סאט (או בשמה הלועזי ISI) בבורסה בתל אביב לפי שווי של 500 מיליון דולר. או: כ1.6 מיליארדי ש״ח. זאת, פחות משנה אחרי שהכניסה את דיסקונט קפיטל כשותפה לאימג'סאט אינטרנשיונל, לפי שווי של 187 מיליון דולר. כך לפי הפרסום. 

״החברה נמצאת בשלבי הכנת תשקיף שיפורסם בקרוב, בשאיפה להנפיק בחודש הבא על בסיס הדו"חות השנתיים של 2020. עוד נודע ל"כלכליסט" כי פימי, התעשייה האווירית ודיסקונט קפיטל מתכננות למכור חלק ממניותיהן בהנפקה בהצעת מכר, כשחלק מתוך כ־100 מיליון דולר שמקווה החברה לגייס ייכנסו לקופתה לצורכי פיתוח עתידי. פימי מחזיקה ב־44% ממניות החברה, לצד התעשייה האווירית (38%) ודיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות של הבנק (17%)״, נכתב בפרסום. 

אימג'סאט הוקמה לפני 23 שנה על ידי תעשייה אווירית שעד היום לא ברור מדוע החליטה להפתר מיותר מחצי ממניות החברה. החברה מספקת תוצרי מודיעין חלל על בסיס לוויני ארוס ונחשבת לאחת המובילות בתחום. 

״בנובמבר 2017 רכשה פימי את השליטה באימג'סאט מידי התעשייה האווירית, כששילמה 40 מיליון דולר בתמורה ל־53.6% מהון המניות של החברה. לפי אותו הסכם, אימג'סאט רכשה מהתעשייה האווירית לוויין תצפית מדגם Eros C, ובמועד השלמת העסקה שילמה לתעשייה האווירית 35 מיליון דולר כחלק מהחזר החוב שלה. את ההשקעה הראשונה באימג'סאט הוביל גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי, שגם מכהן מאז כיו"ר החברה, והוביל אותה לכניסה לתחומים חדשים״, לפי הדיווח. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית