לבנון השיקה את ״קודס״, הרכב החשמלי הראשון

זאת בצל המשבר הכלכלי, שדרדר מיליונים לחרפת רעב. החברה המייצרת מתכננת לייצר חשמל לטעינה באמצעות אנרגיה סולארית, שכן המדינה סובלת מהפסקות חשמל נרחבות

 המכונית החשמלית Quds Rise, עם תבליט כיפת הסלע. צילום: מתוך אתר EVElectra

המשבר הכלכלי בלבנון, שהורע בשל מגפת הקורונה וחוסר היכולת להקים ממשלה מתפקדת ודרדר מיליונים לחרפת רעב, לא עמד בדרכו של ציון דרך משמעותי: השקת הרכב החשמלי הראשון במדינה. שם המכונית: Quds Rise (ירושלים העולה).

מכונית הספורט האדומה שהושקה אתמול (שבת) בביירות, שבחזיתה מתנוסס תבליט של כיפת הסלע, היא פרי מוחו של איש העסקים הפלסטיני יליד לבנון ג׳יהאד מוחמד. ״זה הרכב הראשון שנבנה בלבנון מתחילתו ועד סופו״, התגאה מוחמד אתמול במהלך מסיבת עיתונאים שערך.

מחיר המכונית עומד על 30 אלף דולר, סכום שנראה דמיוני עבור רבים במדינה ששכר המינימום שלה צנח לשפל של 72 דולרים בחודש, ושחווה אינפלציה חסרת תקדים. עוד יצוין, כי אחד האתגרים שאזרחי לבנון מתמודדים עמם בשל המשבר הכלכלי הוא הפסקות חשמל תכופות ונרחבות. באזורים רבים ברחבי המדינה יש חשמל רק למשך מספר שעות ביום, אם בכלל.

התכנון כרגע הוא להגיע לייצור של עד 10,000 מכוניות במפעלי החברה שהקים מוחמד, EVElectra, המונה 300 אנשי צוות לבנונים ופלסטינים. לדבריו, המטרה לטווח הארוך היא להתחרות בשוק הבינלאומי של מכוניות היברידיות וחשמליות אך גם למכור את הרכבים בלבנון.

עוד אמר היזם, כי תינתן לרוכשים לבנונים האפשרות לשלם בתשלומים ללא ריבית בשער חליפין טוב מזה של השוק השחור, וכי תחנות הטעינה יהיו מחוברות לגנרטורים שיופעלו על ידי אנרגיה סולארית ואנרגיית רוח.

העיתון ״אל שרק אל אווסט״ מדווח, כי 62 מכוניות חדשות בלבד נמכרו בלבנון בחודשיים הראשונים של 2021, צניחה של 97% מהתקופה המקבילה אשתקד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית