בואינג ונורת'רופ גראמן יפתחו תקשורת חסינת שיבושים עבור לווייני צבא ארה"ב
מטעד״י התקשורת החסינה מיועדים להגיע לחלל בשנת 2024 בתוך לוויין צבאי או אזרחי, בהתחלה לשם ניסויים ובדיקת יכולות תוך הקפת כדור הארץ
דן ארקין
| 25/04/2021
חברות בואינג ונורת'רופ גראמן נבחרו לפתח מערכות תקשורת חסינות שיבושים וחסימות שידורים עבור כלי טיס חלליים של צבא ארה"ב, הכלולים בתכנית SATCOM, לוויינים טקטיים של חיל החלל האמריקני.
מרכז מערכות החלל והטילים חתם לפני שנתיים על חוזים עם חברות לוקהיד מרטין, בואינג ונורת'רופ גראמן לפיתוח אב טיפוס של המטע"ד שיכיל את התקשורת חסינת השיבושים. עתה נחתמו חוזים עם שתיים מהחברות לפיתוח השלב השני של התכנית. מטע"די התקשורת החסינה אמורים לטוס לחלל בשנת 2024 בתוך לוויין צבאי או אזרחי, בתחילה לשם ניסוי ובדיקת יכולות בעת סיבוב סביב כדור הארץ.
SPACE NEWS מדווח כי מדובר במערכת תקשורת מתקדמת של העשור הבא עבור לווייניים. שתי החברות אמורות לבנות אב טיפוס חדש ושני מתע"די תקשורת חסינה שיהיו מבצעיים בתוך הלוויינים. הכוונה היא לפתח מערכות תדרים וגלי שידור שיגנו על התקשורת הלוויינית מפני אותות המסמנים שיבושים וחסימות.
מטעד״י התקשורת החסינה מיועדים להגיע לחלל בשנת 2024 בתוך לוויין צבאי או אזרחי, בהתחלה לשם ניסויים ובדיקת יכולות תוך הקפת כדור הארץ
חברות בואינג ונורת'רופ גראמן נבחרו לפתח מערכות תקשורת חסינות שיבושים וחסימות שידורים עבור כלי טיס חלליים של צבא ארה"ב, הכלולים בתכנית SATCOM, לוויינים טקטיים של חיל החלל האמריקני.
מרכז מערכות החלל והטילים חתם לפני שנתיים על חוזים עם חברות לוקהיד מרטין, בואינג ונורת'רופ גראמן לפיתוח אב טיפוס של המטע"ד שיכיל את התקשורת חסינת השיבושים. עתה נחתמו חוזים עם שתיים מהחברות לפיתוח השלב השני של התכנית. מטע"די התקשורת החסינה אמורים לטוס לחלל בשנת 2024 בתוך לוויין צבאי או אזרחי, בתחילה לשם ניסוי ובדיקת יכולות בעת סיבוב סביב כדור הארץ.
SPACE NEWS מדווח כי מדובר במערכת תקשורת מתקדמת של העשור הבא עבור לווייניים. שתי החברות אמורות לבנות אב טיפוס חדש ושני מתע"די תקשורת חסינה שיהיו מבצעיים בתוך הלוויינים. הכוונה היא לפתח מערכות תדרים וגלי שידור שיגנו על התקשורת הלוויינית מפני אותות המסמנים שיבושים וחסימות.