דובאי אירוספייס מזמינה מטוסי בואינג 737 MAX

צי מטוסי ה- 737-8  של חברת דובאי אירוספייס מתרחב ל-37 מטוסים

קרדיט: בואינג

דובאי איירוספייס הוא תאגיד גלובאלי המתמחה ברכישה של מטוסים מחברות תעופה המבקשות לגייס מזומנים והחכרה מיידית של המטוסים לאותן החברות.  לתאגיד 437 מטוסים המוחכרים לחברות בכל העולם, ששווים הכולל יותר מ-14 מיליארד דולר.  

הרכישה החדשה של ה-DAE  ( Dubai Aerospace Enterprise), הינה ההשקעה השנייה של התאגיד במטוסי 737 MAX בשנה האחרונה. ברבעון השלישי של שנת 2020, דובאי אירוספייס חתמה על הסכם עם אמריקן איירליינס לרכישה והעברת בעלות של 18 מטוסי 737-8. מאז ההסכם החכיר התאגיד כ-17 מטוסים לאמריקן איירליינס. בעבר חתמה חברת דובאי אירוספייס עסקה דומה לחמישה מטוסי 737-8 עם חברת התעופה הברזילאית GOL. 

פירוז טארפור (Firoz Tarapore), מנכ"ל תאגיד התעופה דובאי איירוספייס DAE  אמר: "אנו שמחים להעמיק את מערכת היחסים החזקה שלנו עם יצרנית המטוסים בואינג. עם השלמת העיסקה הנוכחית יהיה התאגיד דובאי איירוספייס הבעלים של  162 מטוסים מתוצרת בואינג. אנו   עדים לעלייה במספר מטוסי MAX החוזרים לפעילות בשמיים. אנו בטוחים בהצלחתם של מטוסים אלו וצופים התאוששות מהירה בטיסות אוויריות פנימיות ואזוריות."

סגן נשיא בכיר  תאגיד בואינג לשיווק ומכירות איסאן מוניר (Ihssane Mounir),  אמר: "DAE תאגיד דובאי איירוספייס מסייע ללקוחותיו בכל העולם לייעל את הפעילות בכל רחבי העולם.  אנו גאים בכך שהתאגיד בחר במטוסי בואינג 737 MAX כמטוסים הטובים והיעילים בעולם, ואנו שמחים כי דגש מיוחד הושם לא רק על ההוצאות התפעוליות של המטוס הזה אלא גם לנתונים הסביבתיים והחברתיים" 

מטוסי בואינג  737-8 הם הדגמים ממשפחת מטוסי בואינג  737 MAX, שהם המטוסים המתקדמים בעלי נתונים של  חסכוניים וגמישים יותר. המטוס מסוגל לטוס למרחק אווירי ללא נחיתה של  3,550 מייל, כ-600 מייל יותר מקודמו, מה שמאפשר לחברות התעופה להציע טיסות ליעדים חדשים ארוכי טווח.  בהשוואה לקודמיו, דגם ה-737-8 מפחית באופן משמעותי פליטת 2CO, משתמש ב-16% פחות דלק ובכך מפחית עלויות תפעול. 

תאגיד התעופה והחלל העולמי ((DAE הינה חברת שירותי תעופה עולמית שמשרדיה הראשיים נמצאים בדובאי. DAE משרתת יותר מ-170 לקוחות תעופה ביותר מ -65 מדינות, ולחברה משרדים בדובאי, דבלין, עמאן, סינגפור, מיאמי, ניו יורק וסיאטל.

חטיבת ליסינג מטוסים עטורת הפרסים של DAE מחזיקה  צי של כ-425 מטוסי מתוצרת  בואינג, איירבוס ו-ATR ו שווי צי המטוסים שלה הוא יותר  16 מיליארד דולר. חטיבת ההנדסה של DAE משרתת לקוחות באירופה, המזרח התיכון, אפריקה ודרום אסיה מהמתקן החדיש ביותר שלה המאכלס עד 15 מטוסי גוף רחבים וצרים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית