סייברטק גלובל דובאי נחתם כהצלחה מהדהדת

״חלומי התגשם״, אמר מייסד סייברטק, עמיר רפפורט, לאחר האירוע. ״תמיד רציתי לערוך את אירוע סייברטק העולמי בדובאי

כנס סייברטק גלובל בדובאי

כנס סייברטק גלובל בדובאי. צילום: סייברטק

המהדורה השמינית של סייברטק גלובל, אירוע הסייבר העולמי שעד כה נערך בתל אביב, התקיימה בדובאי בשבוע שעבר וננעלה כהצלחה אדירה. האירוע נערך בחסות ובהשתתפות מלאה של גופי הממשלה המקומיים של איחוד האמירויות ודובאי. 

האירוע משך אלפי מבקרים, בהם בכירי תעשייה מרחבי העולם, נציגי רשויות וגופים ממשלתיים, ואף יורש העצר של דובאי, השייח׳ חמדאן בן מוחמד אל מכתום. השייח׳ הביע את התלהבותו מקיום מהדורה שנייה של האירוע בארצו וזו צפויה להערך בצורה ב-28-30 במרץ 2022.  

״חלומי התגשם״, אמר מייסד סייברטק, עמיר רפפורט, לאחר האירוע. ״תמיד רציתי לערוך את אירוע סייברטק העולמי בדובאי. זו אחת הערים התוססות בעולם, וגם האב של טכנולוגיה ועסקים לאזור״. רפפורט הוסיף ואמר כי לא ציפה לכזו הצלחה בתקופת מגפת הקורונה, אבל סייברטק התקבל בדובאי בזרועות פתוחות. ״התזמון היה פשוט מושלם. דובאי היא העיר היחידה בעולם שמסוגלת לקיים אירוע בסדר גודל שכזה בימים אלה״.

ואכן, משלחות מכ-50 מדינות הגיעו אל הכנס והתערוכה, ומעל הכל ריחפה אווירת ירח דבש בין ישראל ואיחוד האמירויות. רשויות הסייבר הלאומיות של ישראל ושל איחוד האמירויות הובילו את סייברטק גלובל דובאי ביחד. שיתוף הפעולה בין המדינות בתחום החל אך בחודש אוגוסט 2020, עם חתימת הסכמי אברהם ומיסוד היחסים הרשמיים בינהן, אך מהר מאוד הפך לקרוב במיוחד.

מעל הבמה בכנס נחשף כי שתי המדינות צפויות לערוך תרגילי סייבר משותפים: ״ארצות הברית מקיימת את תרגיל Cyber Storm, נאט"ו מקיימת תרגיל Locked Shield - מה אתה חושב על תרגיל סייבר משותף עבורנו?", שאל ראש אבטחת הסייבר של איחוד האמירויות הערביות, ד"ר מוחמד אל-כוויתי, את מקבילו הישראלי, יגאל אונא, מנהל מערך הסייבר הלאומי. "אני חושב שזה רעיון נהדר. אני לגמרי מסכים. אתה ותיק כמוני ויודע איך הדברים עובדים - בלי תרגול, זה רק תיאורטי", השיב אונא, "בכל תרגיל אתה מוצא איומים חדשים ורעיונות חדשים כיצד לתת להם מענה״.