״פלטפורמה אידיאלית לחלוקת ידע ומומחיות לגבי שמירה על נכסים דיגיטליים עולמיים״

כנס סייברטק גלובל, שהתקיים בדובאי בשבוע שעבר, הוכתר כהצלחה אדירה. בפעם הראשונה אי פעם, חלקו מומחי סייבר ישראלים ואמירתיים במה ושוחחו על אתגרים ופתרונות משותפים. גם התקשורת לא נותרה אדישה

כנס סייברטק גלובל דובאי. צילום: סייברטק

כנס סייברטק גלובל, שהתקיים בדובאי בשבוע שעבר, הוכתר כהצלחה אדירה לאחר שאפילו יורש העצר של דובאי, השייח׳ חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מכתום, הגיע לביקור במתחם והצהיר כי הוא מצפה לכנס נוסף בשנה הבאה. הכנס ההיסטורי, ביטוי לידידות המעמיקה בין שתי המדינות מאז חתימת ״הסכמי אברהם״, גרף גם תשומת לב תקשורתית גבוהה.  

העיתון האמירתי Gulf News, המתפרסם בשפה האנגלית, הקדיש מספר כתבות לכנס והבליט את נוכחות הנסיך חמדאן. ״בעת בה הקהילה העולמית מתמודדת עם איומי סייבר הולכים וגוברים, אירוע זה של התעשייה בדובאי מספק פלטפורמה אידיאלית כדי לחלוק ידע ומומחיות לגבי שמירה על נכסים דיגיטליים עולמיים״, צוטט יורש העצר בידיעה, שנלקחה לפרסום גם על ידי האתר הטכנולוגי Sharjah.io.  גם ה-Khaleej Times המקומי דיווח אודות האירוע וציין כי ״אירוע הנטוורקינג הביטחוני הגדול ביותר שנערך מחוץ לארה״ב, המחזק את מעמדה של דובאי כמרכז בינלאומי לחדשנות בתחומי הטכנולוגיה ואבטחת הסייבר״.

יורש העצר של דובאי, השייח׳ חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מכתום, יחד עם מייסד סייברטק עמיר רפפורט, במהלך הכנס. צילום: סייברטק

האתר העסקי Trade Arabia, המבוסס בבחריין, התייחס לכנס טרם פתיחתו. ״ממשלת דובאי בשיתוף עם סייברטק מצפה לאלפי מבקרים, בכללם יותר ממאה דוברים מהדרגות הגבוהות ביותר של תחום הסייבר העולמי, ממשלות, חברות, מרכזי מו״פ וארגונים ישתתפו באירוע הסייבר הגדול ביותר שהתקיים אי פעם במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC)״, נכתב. הכנס זכה להבלטה נוספת בעולם העסקי, באתר Middle East Business, שציין את חשיבותו בראייה קדימה, אל השינויים והאיומים של שנת 2021.  

״יחד עם שותפינו באזור, מצפה סייברטק לנפץ את גבולות החדשנות העולמית״, נכתב באתר techevents. ה-ITP.net, אתר חברת המדיה המובילה מדובאי המחזיקה משרדים גם בסעודיה, ארה״ב, הודו, גרמניה ובריטניה, פרסם ״חמש סיבות להשתתף בכנס סייברטק גלובל בדובאי״ (דוברים מהשורה הראשונה, הרצאות מעוררות השראה, התמקדות בסייבר בעת מגפת הקורונה, דגש על חברות סטארט-אפ, ו״אוטופיית נטוורקינג״).  

״האירוע מדגיש את מאמציה של דובאי בתחום אבטחת הסייבר, וימשוך בעלי עניין מובילים, חברות סטארט-אפ, גופים ממשלתיים וארגונים מרחבי העולם לטפח קשרים עסקיים קיימים וליצור חדשים״, נכתב בסוכנות הידיעות האמירתית WAM, שאף פרסמה את הידיעה בפורטוגזיתרוסיתטורקיתסינית ועוד. בכתבה באתר Emitari News צוטט מייסד סייברטק, עמיר רפפורט, שאמר  ש״אנו מאמינים שדובאי מהווה את המרכז האידיאלי לאירוח אירוע בינלאומי כזה, העוסק באיומים ובהזדמנויות הקשורים בהתפתחות תחום הסייבר״.  

גם התקשורת הפקיסטנית התייחסה לכנס ההיסטורי, באתר Urdu Point שהבליט את הנוכחות המכובדת ואת האסטרטגיה של דובאי בנוגע לפיתוח תחום ביטחון הסייבר, במיוחד לאחר השנה האחרונה שהדגישה את חשיבות הטכנולוגיות הדיגיטליות אך גם את האתגרים הטמונים בהן. סוכנות הידיעות האיטלקית Agenzia Nova ציינה את הספקטרום הרחב של אירועי הכנס – בלוקצ׳יין, ביג דאטה, טכנולוגיות ענן, במגזרים רבים ושונים – מביטוח ועד לבריאות ולניידות חכמה.

כנס סייברטק גלובל דובאי. צילום: סייברטק

וזה עוד לא הכול: האתר Channel Post Middle East & Africa פרסם כתבה נרחבת טרם פתיחת הכנס, שגם בה צוטט רפפורט, באומרו ״אבטחת הסייבר תמשיך למלא תפקיד בלתי נפרד בניהול המשבר הנוכחי. ארגונים מבינים כעת כי אין להם ברירה אלא לאבטח את עסקיהם״. כתבה נרחבת ברוח דומה התפרסמה גם באתר Safety & Security. ה-CXO Insight כלל בדיווח שלו סרטון קצר המסכם את הכנס.

התקשורת הישראלית התייחסה אף היא לאירוע. רשת הטלוויזיה i24news, המשדרת מנמל יפו לרחבי העולם, אירחה טרם הכנס לראיון משותף את ד״ר מוחמד אל-כווייתי, ראש מערך הסייבר של איחוד האמירויות, ואת ראש מערך הסייבר הלאומי של ישראל, יגאל אונא, בראיון שתורגם גם לצרפתית. גם עיתון הארץ באנגלית קיים ראיון משותף עם השניים, לאחר הפאנל המוצלח שלהם בכנס עצמו.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית