אוקראינה מפתחת רק"מ כבד חדש

מטרת התוכנית היא לפתח רק"מ מודולרי חדש שניתן להשתמש בו הן כנגמ"ש כבד, הן כרק"מ ללחימה, הן כמערכת ארטילרית והן כמערכת הגנ"א
 

החברה האוקראינית  אראיי הנדסה (Arey Engineering Group) חשפה תוכנית מתקדמת לפיתוח רק"מ חי"ר כבד חדש מתוצרתה הקרוי Vavilon (בבל באוקראינית) המבוסס על שלדת טנק T-64.

אתר החדשות הצבאיות האוקראיני Opk.com.ua שהיה הראשון לדווח על כך, מספר כי לוואוילון יש מנוע היברידי, מערכת בקרה דיגיטלית מודרנית, מיגון מהדרגה הראשונה ותוספות מיגון בסטנדרט STANAG 6. לדברי החברה המייצרת, ה-Vavilon בתצורת נגמ"ש חי"ר שוקל 36 טונות ויכול לשאת 11 לוחמים: מפקד, נהג, תותחן ו-8 חיילים. כאמור, הרכב החדש מבוסס על שלדת טנק T-64 אך יש לו גם גרסה המבוססת על שלדת טנק T-84.

הרכב עומד בדרישות הבסיסיות של נאט"ו לרכבים צבאיים במשימות קרביות. לדברי האתר, מטרת התוכנית היא לפתח רק"מ מודולרי חדש שניתן להשתמש בו הן כנגמ"ש כבד, הן כרק"מ ללחימה, הן כמערכת ארטילרית והן כמערכת הגנ"א.

מרכיב ההנעה ההיברידי ברכב כולל מנוע TCD16.0V8 DEUTZ ומוטורים חשמליים המייצרים 500 קילווואט. למנוע העיקרי יש 768 כוחות סוס ויחד עם ההנעה ההיברידית הוא מייצר 1080 כוחות סוס. ההנעה ההיברידית מאפשרת להגביר למקסימום את מומנט הפיתול ולשפר את מאפייני הגרירה בכל סוגי התנועה.

לדברי החברה, השימוש בהנעה היברידית מבטיח את התפעול של נגמ"ש לחימת חי"ר כבד במודלים הבאים: הפעלת המנוע המרכזי, הפעלה רק של המנוע החשמלי, תפעול משותף של שני המנועים בו המאפיינים הדינמיים של השלדה מחוזקים ע"י המנועים החשמליים ועבודה  באמצעות גנרטור.

לאחרונה נודע כי על גבי הרק"מ הכבד החדש יותקן צריח שיצויד בתותח 30 מ"מ 2A42 ובמקלע 7.62 מ"מ וכן בטילי נ"ט בראייר (Braier). בנוסף תהיה בו עמדת נשק נשלטת- מרחוק עם מקלע 12.7 מ"מ NSV ומשגר רימונים UAG-40.
 

אולי יעניין אותך גם

דיווח: משרד הביטחון האוסטרלי עצר את תכנית מערכת ניהול קרב של אלביט - ללא סיבה

באתר australiandefence מפרסמים כי אלביט מערכות אוסטרליה קיבלה הודעה מוקדמת החודש על הפסקת השימוש בגרסת ה- BMS הקיימת במערך השדה בצבא. אין שינוי במערכת לטובת מערך האימון. האתר טוען כי מדובר באניגמה, היות ולא ניתנה סיבה לעצירת הפעילות