איטליה: קצין בצי המלחמה חשוד בריגול עבור הרוסים

הקצין נעצר לאחר שנתפס כשהוא מעביר מסמכים מסווגים. שני פקידים רוסים גורשו מהמדינה. הקרמלין טוען כי אין לו מידע על נסיבות המקרה

בניין השגרירות הרוסית ברומא. צילום: REUTERS/Guglielmo Mangiapane

פרשיית ריגול רוסי באיטליה: שלטונות איטליה גרשו מתחומי המדינה ביום רביעי שני פקידים רוסיים ועצרו קצין בצי המלחמה האיטלקי, קברניט של קורבטה, שנתפס "על חם" כשהוא מעביר מסמכים מסווגים בפגישה שקיים ביום שלישי בלילה עם פקיד רוסי ברומא.

 משטרת  איטליה הודיעה כי יחידת המבצעים המיוחדים של המשטרה עצרה את שני האנשים, הקצין האיטלקי הואשם בריגול, והרוסי, עובד שגרירות רוסיה ברומא, שוחרר בגלל חסינותו הדיפלומטית.

שר החוץ לואיג'י די מאיו זימן אליו את שגריר רוסיה באיטליה סרגיי ראזוב כדי להגיש תלונה רשמית ולהודיע לשגריר כי שני אנשי השגרירות יגורשו מיד מאיטליה.

העיתון 'לה רפובליקה' מסר כי קצין הצי עבד בלשכת ראש מטה הביטחון והיתה לו גישה למסמכים מסווגים רבים הנוגעים להגנה הצבאית של איטליה ופעילויות נאט"ו. ואילו העיתון 'קוריירה דלה' כתב שאיש השגרירות הרוסית שילם לקצין האיטלקי 5,000 יורו במזומן תמורת המסמכים.

החשוד בריגול נתפס בתום חקירה ממושכת, והעיתונות האיטלקית טוענת שזו פרשיית הריגול החמורה ביותר במדינה מאז ימי המלחמה הקרה. שגרירות רוסיה ברומא אישרה שעובד הנספחות הצבאית בשגרירות נעצר על ידי המשטרה, ואילו דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר במוסקווה כי אין לו מידע על נסיבות המקרה.

בשבוע שעבר גורשו שני רוסים ונעצרו ששה בני אדם על ידי שלטונות בולגריה, האיחוד האירופי ונאט"ו, כולם חשודים בריגול לטובת רוסיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית