פוסט אורח: הרחקת אורחים בלתי רצויים משיחות זום

מספר פעולות הכנה די פשוטות והיכרות טובה יותר של המערכת, יאפשרו ניהול שיחות וידיאו נטולות הפרעות של גורמים עוינים, או סתם מציקים, והגנה על תכני הפגישות

BIGSTOCK/Copyright: eakrinr

רבים מאיתנו משתמשים בזום כדי להישאר מחוברים בתקופה זו של התרחקות חברתית, למידה מרחוק ושגרת עבודה מהבית. המשתמשים נעזרים בזום לעבודה, מפגשים חברתיים וירטואליים, חגיגות ציבוריות, למידה מרחוק, הפעלות יוגה ולא מעט אירועים וחוויות. עם זאת, ללא אמצעי זהירות, באירועים שנועדו להפגיש בין אנשים יכול להשתתף אדם שאינו מוזמן.

כשמדובר באירועים וירטואליים, הפרעות עלולות לקרות כאשר המידע הופך פתוח לציבור. משתמש יכול לשתף קישור לפגישה פרטית ברשתות החברתיות, לשלוח את המידע בכיתה הווירטואלית לחברו, או לשלוח בדוא"ל הזמנה לאירוע וירטואלי. די ברור, שכאשר קישורים אלה נמצאים ברשתות החברתיות, או בפורומים ציבוריים אחרים, האירוע הופך לציבורי לחלוטין. אירועים כמו חתונות, הרצאות, חגיגות תרבות, מסיבות צפייה חיה ושיעורי התעמלות המשותפים לרוב בפומבי חשופים במיוחד להפרעה.

דרך אחת למניעת שיבושים והפרעות לא רצויות היא פשוט הכרה לעומק של מערכת זום ומה שהיא היא מציעה למשתמשים. לדוגמא, פתרון Zoom Video Webinars תוכנן מראש לשימוש לטובת אירועים פרטיים בלייב. בסמינרים אלה רק מארחים, מארחים משותפים וחברי פאנל יכולים לדבר, להציג וידאו ולשתף מסכים.

פתרון נוסף למניעת שיבושים הוא הימנעות משימוש במזהה פגישה אישי (PMI). אמנם פגישות זום לא נועדו לארח אירועים ציבוריים, אך אם בסופו של דבר משתמשים בהן לאירוח אירוע כזה – ה-PMI הוא בעצם פגישה אחת רצופה, ואנחנו לא רוצים שגורמים חיצוניים יפלשו אל המרחב הווירטואלי האישי לאחר סיום ה׳מסיבה׳.

בנוסף, מומלץ להכיר מקרוב את ההגדרות והתכונות של זום כדי להבין כיצד להגן על המרחב הווירטואלי בעת הצורך. לדוגמא, חדר ההמתנה לפגישות, שעוזר לשלוט במי בכלל יכול להיכנס לאירוע. חדר ההמתנה הוא אזור וירטואלי שעוצר את האורחים לפני שהם מצטרפים לפגישה. זה כמעט כמו חבל הקטיפה מחוץ למועדון לילה, כשהמארחים מפקחים בקפדנות מי נכנס.

כמו כן, ניתן להגביל את שיתוף המסך, בסרגל הבקרה של המארח, כך שלא יהיה מצב שאנשים אקראיים ישתלטו עליו וישתפו תוכן לא רצוי. ישנן גם דרכים רבות לניהול המשתתפים: ניתן לאפשר רק למשתמשים מחוברים להצטרף, לנעול את הפגישה (תמיד חכם לנעול את דלת הכניסה, גם כשאנחנו בתוך הבית), להסיר משתתפים לא רצויים, להשתיק משתתפים או להשעות את פעילותם, לכבות אפשרות העברת קבצים או הוספת הערות, ועוד.

מאת ג׳ן היל, מנהלת שיווק מוצר, חברת זום

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית