תכנית התמחות חדשנית בפארק ההייטק גב-ים

בין החברות המשתתפות בתכנית: מערך הסייבר הלאומי, פלייטיקה, אלביט מערכות, טאבולה ועוד. שני מחזורים ראשונים כבר הוכתרו בהצלחה

פארק גב-ים נגב. צילום: ליאת מיה לברוזו

הנהלת פארק ההייטק גב-ים נגב הודיעה על תכנית ההתמחות לשילוב סטודנטים בחברות ההייטק הפועלות מהפארק. התכנית מתקיימת בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן-גוריון ויחד עם ארגון אלומה. מטרתה לשלב סטודנטים ממדעי המחשב והנדסת תוכנה מאזור באר שבע והנגב בחברות הייטק וסטארטאפים המפעילים מרכזי פיתוח בגב-ים, והיא מהווה פתרון לבעיה גדולה בתעשיית ההיי-טק הישראלית – בעיית הג'וניורים.

המחזורים הראשון והשני של תכנית ההתמחות Starship רשמו הצלחה גדולה. כ-30 סטודנטים מצטיינים עברו מיון קפדני בכל מחזור, ולאחר מכן ביצעו התמחות בשלל חברות הייטק מהמובילות בעולם היושבות בפארק ההייטק. מעל ל-45% מבוגרי התכנית מצאו משרה מתאימה בהיי-טק לאחר סיום ההתמחות בזכות הניסיון שצברו במהלך ההתמחות.

למחזור השלישי של התכנית נרתמו 15 חברות מהפארק ו-130 סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב מתחרים כעת על 50 מקומות להתמחות. הביקוש גבוה במיוחד לאור האתגרים במציאת עבודה לאור משבר הקורונה.  

פארק ההיי-טק גב-ים נגב שוקד בשנים האחרונות על בניית קהילה ואקוסיסטם טכנולוגי הכולל שילוב של חברות סטארט-אפ, חממות, חברות הייטק ישראליות וחברות רב לאומיות מובילות. בין החברות שמשתתפות בתכנית אפשר למנות את:Mellanox , Taboola ,Playtika,   ,Allscripts ,Elbit systems מערך הסייבר הלאומי, RAD, AudioCodes ועוד רבות אחרות. בתום ההתמחות החברות יבחרו האם לגייס את הסטודנט כעובד מן המניין.

רועי צוובנר, מנכ"ל פארק הייטק גב-ים נגב אמר: "החזון הגדול של הפארק בבניית אקוסיסטם טכנולוגי בדרום, לא מסתיים רק בקהילה וחיבורים בין חברות, אלא גם בערך חברתי לתושבי האזור. אנחנו מכירים את הקושי של בוגרי אוניברסיטאות ואקדמיה מקומיים להשתלב בעבודה מיד עם סיום התואר בשל חוסר ניסיון ובהמשך לבנות את מרכז חייהם בעיר, ויצירת תכנית ההתמחות שלנו נועדה בין היתר על מנת לגשר על הפער הזה. חברות ההייטק מרוצות מהחיבור הזה, היות והתכנית מאפשרת לחברות להבין את היכולות של הסטודנטים ולהכירם לאורך תקופת ההתמחות – מעין ראיון עבודה שנמשך סמסטר שלם".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית