טייס F-35 ירה על עצמו

מיד אחרי ההמראה נפלט צרור קליעים מתותח 25 מ"מ בגחון המטוס. היקף הנזק מעל 2.5 מיליון דולר לפחות

מטוס חמקן F-35. צילום: דובר צה״ל

זה קרה לפני כשבועיים במטווח ביומה, אריזונה. מטוס חמקן F-35 של חיל הנחתים המריא למשימה, ומיד אחרי ההמראה נפלט צרור קליעים מתותח 25 מ"מ בגחון המטוס. הקליעים התפוצצו ברגע שיצאו מקנה התותח. איש לא נפגע מלבד נזק למטוס, והטייס הנחית את המטוס בשלום.

MILITARY.COM  כותב שהמקרה אירע ב-12 במארס באימון לילה של סיוע אווירי לכוחות קרקע. הבסיס ביומה אריזונה משמש את כנף 3 של זרוע האוויר של המרינס ומוצבים בו מטוסי קרב F-35. קפטן הנחתים אנדרו ווד מסר שהתאונה נחקרת והיא דורגה בדרגה A שהיא החמורה בדרוג תאונות מטוסים.

המדד הוא תאונה שבה נגרם נזק בשווי של 2.5 מיליון דולר לפחות, או שמטוס יצא מכלל פעולה או שנהרג או נפצע איש צוות. מטוסי F-35 של המרינס חמושים בתותחי גטלינג אוטומטיים 25 מ"מ המותקנים בתוך פוד חיצוני. במטוסי חמקן לפעמים החימוש הוא פנימי כדי לשמר את החמקנות.

תותחים אלו פעלו מבצעית בסומליה בשנת 2020 ועברו את מבחן הכשירות המבצעית. הקליעים שהתפוצצו הם חודרי שיריון למחצה ונותבים בחשיכה. מומחים אמרו ל-WAR ZONE כי התפוצצות מוקדמת מידי של תחמושת עלולה להיגרם מתקלה במרעומים וכבר קרו בעבר תקלות מסוג זה במטוסי קרב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית