טורקיה שוכרת בכיר לשעבר בלוקהיד לעשות לובי לרכש מחודש של מטוסי F-35

סטיבן וויליאמס, לשעבר מנהל דסק אירופה של תכנית האפ-35, נשכר לעשות לובינג במטרה לתמוך במאמצי טורקיה לחזור לתכנית החמקנים, כך לפי פרסום של foreignlobby

אילוסטרציה. צילום: דובר צה״ל 

על פי דיווח של אתר foreignlobby, תעשיית הביטחון הטורקית שכרה בכיר לשעבר בלוקהיד מרטין, במטרה להגביר את הלחצים שלה להצטרפות מחדש לתוכנית מטוסי הקרב F-35. 

סטיבן וויליאמס, נשיא אזורי לשעבר של יבשת אירופה בחברה, פועל דרך חברת Pentagon Strategies שבסיסה באלכסנדריה במסגרת חוק רישום הסוכנים הזרים (FARA). הוא אמר למשרד המשפטים כי הוא עובד עבור SSTEK Savunma Sanayi Teknolojiler (באנקרה) ועבור נשיאות תעשיות הביטחון הטורקיות (SSB), המשרד הממשלתי המנהל את התעשייה הביטחונית של טורקיה. 

החוזה שמכתיב את תנאי ההתקשרות של וויליאמס צריך להיות מועלה לאתר FARA בקרוב. ויליאמס ידוע בקהילת F-35, לאחר שעזב את לוקהיד מרטין בקיץ 2016 כדי להיות מנכ"ל החברה הבת בצפון אמריקה של חברת ההגנה והחלל הדנית Terma, שלדבריה היא מייצרת "יותר מ -70 חלקים קריטיים למשימה עבור ה- F-35”, כולל רכיבי קומפוזיט קלים מתקדמים ואלקטרוניקת מכ"ם.

ויליאמס ייסד את ׳פנטגון אסטרטגיות׳ בווירג'יניה במרץ 2020. הוא לא הגיב לבקשת תגובה. אך הרשמתו מגיעה רק קצת יותר מחודש לאחר שSSTEK שכרה את משרד עורכי הדין בוושינגטון ארנולד אנד פורטר "כדי לייעץ לגבי אסטרטגיה עבור SSB וקבלנים טורקיים כיצד להישאר במסגרת תוכנית החמקן". 

המשרד יקבל שכר של 750,000 דולרים למשך שישה חודשים כדי לספק "ייעוץ אסטרטגי והסברה לשותפים מסחריים בארה"ב ולבעלי העניין בתוכנית." כך לפי הפרסום. 

תזכורת: ממשל דונלד טראמפ הודיע ביולי 2019 כי הסיר את טורקיה מתוכנית ה- F-35 בגלל רכישת מערכות הגנה מפני טילים S-400 רוסיות. גורמים טורקיים אמרו לאתר החדשות הצבאי הטורקי turdef כי מטרת ההתקשרות עם Arnold & Porter’s הייתה להבטיח כי זכויותיה של טורקיה מוגנות לאחר שהיא שילמה עבור מסירת ארבעה מטוסי F-35 שנותרו בארה"ב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית