ארה"ב תספק טילי הלפייר לדרום קוריאה 

שווי העסקה המוערך הנו 36 מיליון דולרים והספקית העיקרית הנה חברת לוקהיד מרטין
 

Secretary of Defense Lloyd J. Austin III and Secretary of State Antony J. Blinken listen as a reporter asks a question in a joint press event with South Korean Minister of Foreign Affairs Chung Eui-yong and Minister of National Defense Suh Wook, Seoul, March 18, 2021. (DoD photo by Lisa Ferdinando)

משרד החוץ האמריקאי אישר בסוף שבוע שעבר מכירה של 288 מערכות טילי הלפייר Hellfire AGM-114R וציוד נלווה לדרום קוריאה בשווי מוערך של 36 מיליון דולרים. הספקית העיקרית של ציוד זה הנה חברת לוקהיד מרטין. 

בהודעת משרד החוץ נאמר כי מכירה זו תתמוך ביעדי מדיניות החוץ והביטחון הלאומי של ארה"ב  מתוך מענה לצורכי הביטחון וההגנה הלגיטימיים של אחת מבנות הברית הקרובות ביותר לארה"ב בזירה הצפון-מזרח אסיאתית. דרום קוריאה הנה אחת מהמעצמות הכלכליות והפוליטיות במזרח אסיה ובאזור מערב הפסיפיק ושותפה מרכזית של ארה"ב באבטחת שלום ויציבות באזור זה.

חיוני ביותר לאינטרסים של ארה"ב לסייע לדרום קוריאה בפיתוח ושמירה על יכולות הגנתיות עצמיות חזקות. בכוונת דרום קוריאה להשתמש בטילי הלפייר אלו כתוספת ליכולות הטיליות הקיימות שלה ולמצאי הנשק העכשווי שלה עבור מסוקי AH-64E.

מכירה זו תשפר את יכולתה של דרום קוריאה להתמודד למול איומים עכשוויים ועתידיים ולהבטיח יכולת פעולה הדדית ומשותפת עם משתמשים נוספים של טילי AGM-114R באזור. אין במכירה זו לשנות את המאזן הצבאי הבסיסי באזור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית