סילבוס תפתח טכנולוגיית תקשורת חדשנית עבור DARPA

הסוכנות העניקה לחברה חוזה בשווי של עד 13.1 מיליון דולרים לפתח פתרון שיאפשר תקשורת יבשתית לטווח הארוך של עד 100 ק"מ
 

אילוסטרציה. U.S. Army photo by Elena Baladelli

חברת סילבוס טכנולוגיות (Silvus) האמריקאית הודיעה כי החברה קיבלה חוזה בשווי של עד 13.1 מיליון דולר במסגרת תוכנית ה-Resilient Networked Distributed Mosaic Communications (RN DMC) של הסוכנות הצבאית האמריקאית לפרויקטים מחקריים מתקדמים (DARPA).

במסגרת פרויקט ה-RN DMC, החברה תפתח פתרון מבוזר ליצירת קרן / בלימת קרן, כדי לאפשר תקשורת יבשתית לטווח הארוך של עד 100 ק"מ באמצעות מכשירי רדיו משותפים מרובים המפוזרים על פני מאות מטרים.

מקורו של פרויקט RN DMC הוא בהשקעה של DARPA בתפיסת לוחמת הפסיפסים (mosaic warfare), שמשמעותה פריסה של מספר גדול של מערכות בעלות נמוכה, המכונות "אריחים", לצורך ביצוע פונקציות משימה מורכבות באופן מתואם. על ידי בניית פסיפס של אריחים המחוברים ביניהם, ניתן לבצע פונקציות כגון פיקוד ובקרה, תקשורת וחישה עם גמישות רבה יותר וביצועים גבוהים יותר.

הפתרון של חברת סילבוס ל-RN DMC, המתבסס על הרקורד המוכח של החברה בפיתוח פתרונות בזמן אמת המאפשרים סנכרון מבוזר של תדרים וזמנים, הנו רשת פסיפסית גמישה רחבת-היקף מפוזרת הקרויה M2N.  

פתרון זה יאפשר יצירת קרניים וביטול קרניים מבוזר באופן מרחבי עם מינימום של תקשורת הנדרשת בין "אריחים" וכתוצאה מכך יווצרו מקבצי פסיפס המסוגלים לגשר על פערי טווח גדולים תוך אינטראקציה חלקה עם שאר הרשת הסבוכה הקיימת של סילבוס.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית