תביעה בארה״ב: גוגל אוספת נתוני גלישה גם במצב "גלישה בסתר"

תביעה ייצוגית בקליפורניה חשפה כי גוגל אוספת נתוני גלישה גם בגלישה בסתר. בגוגל טוענים: ״התרענו בפני הגולש כי גם במצב זה ״אתרים עשויים להיות מסוגלים לאסוף מידע״

bigstock

גוגל לא הצליחה לסכל תביעה בטענה שהיא אוספת בחשאי נתונים רבים באינטרנט גם אם משתמשים גולשים במצב "גלישה בסתר" כדי לשמור על פעילות החיפוש שלהם פרטית. כך לפי פרסום של בלומברג

הצרכנים שהגישו את התביעה כייצוגית טענו כי גם כאשר הם מכבים את איסוף הנתונים ב- Chrome, בסופו של דבר, כלי גוגל המשמשים אתרים צוברים את המידע האישי שלהם. שופט פדרלי דחה ביום שישי האחרון את בקשתה הראשונית של גוגל להסיר את התביעה.

"בית המשפט מסיק כי גוגל לא הודיעה למשתמשים כי גוגל עוסקת באיסוף נתונים לכאורה בזמן שהמשתמש נמצא במצב גלישה פרטית", כתבה בפסק דינה שופטת מחוז ארה"ב לוסי קו בסן חוזה, קליפורניה.

"אנו חולקים על טענות אלה בתוקף ונגן על עצמנו נמרצות נגדן", אמר דובר גוגל, חוסה קסטנדה, בהצהרה בדוא"ל. "מצב גלישה בסתר ב- Chrome נותן לך אפשרות לגלוש באינטרנט מבלי שהפעילות שלך נשמרת בדפדפן או במכשיר שלך. כפי שאנו מציינים בבירור בכל פעם שאתה פותח כרטיסיית גלישה בסתר חדשה, אתרים עשויים להיות מסוגלים לאסוף מידע על פעילות הגלישה שלך. "

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית