רפאל מרחיבה פעילותה בתחום הדיגיטציה הצבאית בגרמניה

הרחבת הפעילות נעשית באמצעות חטיבה דיגיטלית חדשה שהוקמה בחברת-הבת דיינמיט נובל דיפנס

יואב הר אבן, מנכ״ל רפאל. צילום: רפאל

במאמר שפורסם לאחרונה באתר Soldat & Technik הגרמני סוקר העיתונאי לארס הופמן את פעילותה של חברת רפאל הישראלית בתחום הדיגיטציה הצבאית בגרמניה. העיתונאי קובע כי החברה מרחיבה את פעילותה בתחום זה בגרמניה באמצעות חברת-הבת שלה דיינמיט נובל דיפנס (Dynamit Nobel Defense - DND).

בשנים הקרובות צפויים לצאת מספר מכרזים חשובים בתחום הדיגיטציה של פעילויות יחידות היבשה של צבא גרמניה (D-LBO). יחד עם הנטייה של רשויות הרכש הגרמניות לפתוח מכרזים אלו הן לחברות מקומיות והן לחברות זרות, נוצרה זירה המאפשרת הזדמנויות לחברות רבות. חברת מוטורולה האמריקאית זכתה לאחרונה במכרז רשתות הסלולר הנפרסות ואילו החברה הדנית Systematic מספקת את מערכת ניהול הקרב (BMS) לצבא.

על רקע זה הקימה חברת רפאל בסוף שנת 2020 בחברת DND את החטיבה הדיגיטלית, המונה כיום 13 עובדים בברלין ובלייפציג, כאשר הכוונה היא להכפילם ולשלשם בשנת 2022. בכוונת החטיבה להתחרות על מכרזי דיגיטציה יוקרתיים, חומרתיים ותוכניים כאחד, של הצבא הגרמני.

לדברי סימון ברונחס (Simon Brunjes), מנהל החטיבה הדיגיטלית, החברה כבר מתחרה על מכרז מכשירי רדיו לחיילים ובחודשים הקרובים צפויה להשתתף במכרז של D-BLO למכשירי קשר פיקודיים, כאשר בכוונתה להציע את סדרת מכשירי הרדיו מבוססי-תוכנה (SDR) של BNET שפותחו ע"י רפאל והותאמו לצרכי צבא גרמניה. בצד התוכנות, DND מציעה בין השאר את מערכת ניהול האש Fire Weaver שכבר נמצאת בשימוש צה"ל.

ברונחס אומר כי מטרת החטיבה הדיגיטלית היא ל"גרמן" את המוצרים שפותחו במקור בישראל במידה ותהיינה הזמנות למוצרים. החטיבה תפתח, בין היתר, יישומי תוכנה בגרמניה ותתאים אותם לדרישות השוק הגרמני, כך שלא יהיו מה שנקרא "קופסאות שחורות" לצבא גרמניה. לדבריו, נתונים קריטיים למטרות לא יועברו באמצעות אלגוריתמים ישראליים, מכיוון שהדבר אינו עולה בקנה אחד עם הריבונות הדיגיטלית של גרמניה. להערכת ברונחס, בכל הקשור לטכנולוגיית רדיו, כבר אחרי 2024 הייצור אמור להיות לחלוטין לא תלוי בישראל. 

בעוד שהתפתחות נוספת, למשל בנוגע להצפנה, שהיא טכנולוגיית המפתח הלאומית בגרמניה, וצורות הגל היו בתחילה בברלין ולייפציג, הייצור יהיה בתחילה בבורבאך - בגלל היכולות הקיימות. בעיקרון, DND Digital שואפת לשותפויות. לדוגמא, כאשר מכרז הרדיו של חייל UHF הוענק ל- D-LBO, יש כבר שיתוף פעולה עם שתי חברות.

באופן כללי, ברונחס מעריך כי לישראל יש יתרון פיתוח של "שש עד שבע שנים" ביחס לגרמניה בכל הנוגע למוצרי IT לביטחון. יתכן שגם הצבא הגרמני ייהנה מכך. מהרגע שהוקמה החטיבה הדיגיטלית, ברונחס מעוניין להפגין את יכולותיה בפני הצבא ומשתמשים אחרים. בסוף הקיץ, יודגמו לראשונה "מקרי שימוש" קטנים בפני קהל מומחים, כאשר בשנה הקרובה אמורות להתקיים תצוגות מול פיקוד הצבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית