דו״ח: טיסה בתנאי חול ואבק פוגעת במנועים של מסוקי CH-53 K

צוות החברה פועל בשיתוף עם הצי האמריקני ויצרנית המנועים ג'נרל אלקטריק לפתרון הבעיה

www.lockheedmartin.com

חיל הנחתים הגביל את משך הטיסה במסוקי התובלה CH-53K בתוך ענני אבק וחול אחרי שנמצאו פגיעות במנועי המסוקים בגלל יניקת חול למנועים. היצרנית לוקהיד מרטין/סיקורסקי פועלת לתיקון התקלה, ובמרינס כבר בוצעו טיסות של מסוקים אלו בתנאי חול ואבק ללא פגיעות במנועים. מסוק K נבחר באחרונה על ידי חיל האוויר כמחליף למסוקי 'יסעור' המתיישנים, והם יסופקו לחיל בעוד כמה שנים.

בסוף שנת 2020 פרסמה מנהלת הניסויים וההערכות של הצבא דוח שקבע כי מכיוון שמסוקים אלו הם בעלי עוצמת המנועים החזקה  ביותר מבין מסוקי צבא ארה"ב, הם יהיו חשופים לטיסות בתנאי חוק ואבק. הוגבלו טיסות בתנאים אלו ל-70 שניות בלבד, ובפרק זמן כזה לא יוכל המסוק למלא את תפקידו ולהעביר מטענים.

חברת לוקהיד מרטין/סיקורסקי הודיעה כי מהנדסי החברה מודעים לבעיית יניקת חול למנועים, וצוות של החברה פועל בשיתוף עם הצי האמריקני, האחראי לתכנית המסוק, ועם יצרנית המנועים ג'נרל אלקטריק לפתרון הבעיה. 

DEFENSE NEWS מוסר כי מנהל תכנית המסוק במרינס קולונל ג'ק פרין אמר בכנס בנושאי מסוקים צבאיים בשבוע שעבר, כי לפני כמה חודשים בוצעו טיסות ניסוי ביומה, מדינת אריזונה, בסביבה "עם הרבה חול ואבק שהתרוממו באוויר סביב המסוק, והוא פעל בצורה מצוינת, ריחף ביציבות כשסביבו "הכל חול", ונחת. מסוק זה הוא אחד הפלטפורמות היציבות ביותר שראיתי בסביבות עבודה כאלו". 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית