מטוסי F-15 EX יצויידו בחליפת ל"א מתקדמת

המערכת משלבת חיישנים רב-ספקטרליים, אמצעי נגד אלקטרוניים, יחידות עיבוד, מיקרו-אלקטרוניקה ואלגוריתמים שיסייעו למערכת המכ"ם

https://www.boeing.com/defense/f-15ex

חברת בואינג חתמה על חוזה (58 מיליון דולר) עם תאגיד BAE SYSTEMS לתחילת ייצור חליפת ל"א מתקדמת למטוס הקרב המתקדם  F-15 EX  שתאפשר לטייס לגלות, לשבש ולסכל תקיפות של מערכי הגנ"א של האויב. מטוס הקרב F-15 EX דומה לדגם F-15 IA הכלול בתכנית ההצטיידות  העתידית של חיל האוויר הישראלי לרכש מטסי F-15 חדישים ושדרוג הקיימים. 

מנהל תכנית חליפת ל"א ב-BAE SYSTEMS קולונל דן קרול, הסביר כי חליפת ל"א המתקדמת (EPAWSS) תשפר את היעילות והשרידות של מטוסי הקרב ו"תשפר באופן משמעותי את יכולותיו וקטלניותו של המטוס". המערכת משלבת חיישנים רב-ספקטרליים, אמצעי נגד אלקטרוניים, יחידות עיבוד, מיקרו-אלקטרוניקה ואלגוריתמים שיסייעו למערכת המכ"ם המשולבת לספק התרעות, מודעות מצבית, איתור מיקום מדויק ויכולות הגנה עצמית למטוסים.

BREAKING DEFENSE  מוסר כי בחיל האוויר האמריקני אומרים שיש כיום 217 מטוסי F-15 E, הדגם הישן, שניתן לשדרגם בחליפות ל"א מתקדמות. דובר של חברת בואינג הוסיף לכך כי חיל האוויר פועל להצטיידות במערכות ל"א מתקדמות ואמצעי נגד אלקטרוניים בכל ציי מטוסי F-15 מדגמי E ו-EX.

חליפת ל"א החדישה תזכה להכרזת כשירות מבצעית לקראת 2025 , ומעריכים שחיל האוויר ירכוש בחברת בואינג בין 144 ל-200  מטוסי F-15 EX מתקדמים. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית