תימן: קרבות עזים לכיבוש מאריב

אם מאריב תיפול לידי החותים, זו תהיה מפלה צבאית לסעודים. בינתיים, הקרבות גבו את חייהם של עשרות

צילום מסך, טוויטר. https://twitter.com/Kyruer/status/1367953509195407362?s=20

קרבות עזים בין כוחות תימנים תומכי הממשלה לבין המורדים החות'ים הנתמכים על ידי איראן הרגו לפחות 90 איש משני הצדדים בימים האחרונים, כך לפי מקורות צבאיים ממשלתיים בתימן.

המורדים השיעים פתחו בחודש שעבר במתקפה לכיבוש מאריב, המעוז האחרון בצפון תימן של כוחות תומכי הממשלה הנתמכים על ידי קואליציה צבאית בהובלת סעודיה. העימותים במחוז העשיר בנפט הותירו 32 הרוגים בקרב כוחות הממשלה ושבטים נאמנים, בעוד 58 מורדים חות'ים נהרגו בתקיפות אוויריות של הקואליציה, אמרו המקורות לסוכנות הידיעות הצרפתית.

לדבריהם, עימותים קשים פרצו בשש חזיתות כאשר כוחות הממשלה הצליחו להתמודד עם התקפות של החות'ים שהצליחו להתקדם רק בחזית קסארה שמצפון מערב לעיר מאריב. זה יהיה מכשול גדול עבור ערב הסעודית, שהייתה יעד למתקפות טילים תכופות יותר ויותר של החות'ים בשבועות האחרונים.

רסיסים ממל"טים של החות'ים שיורטו על ידי הסעודים ביום שישי פצעו שני אזרחים, בהם ילד בן 10, בדרום מערב הממלכה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית SPA. מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, קרא ביום שני לחות'ים לעצור את המתקפה שלהם במריב, כשהכריז על סיוע בסך 191 מיליון דולר בוועידת תורמים.


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית