ביידן מאריך את מצב החירום כלפי איראן

הנשיא מאשים את טהרן ב"פיתוח והפצה של טילים ויכולות נשק א-סימטריות וקונבנציונליות, ובהפעלת מערכות תוקפנות אזוריות תוך תמיכה בקבוצות טרור, באמצעות הפעילויות הפוגעניות של משמרות המהפכה"

Official White House Photo by Adam Schultz

הנשיא ג'ו ביידן האריך ביום ששי רשמית את ההכרזה על מצב חירום כלפי איראן, המאפשרת הטלת סנקציות. את ההכרזה יזם לראשונה הנשיא ג'ימי קרטר בשנת 1979. בהודעה שפרסם הבית הלבן בכותרת: "הכרזה על המשך מצב החירום כלפי איראן", נאמר בין היתר: "פעולותיה ומדיניותה של איראן ממשיכות להוות איום חריג וייחודי על הביטחון הלאומי, על מדיניות החוץ ועל כלכלת ארה"ב". 

הנשיא מאשים את טהרן ב"פיתוח והפצה של טילים ויכולות נשק א-סימטריות וקונבנציונליות, ובהפעלת מערכות תוקפנות אזוריות תוך תמיכה בקבוצות טרור, באמצעות הפעילויות הפוגעניות של משמרות המהפכה".
ביום שישי שלח ביידן מכתב ליו"ר הסנט (וסגנית הנשיא) קמלה האריס וליו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, ובו הודיע על הארכה טכנית של מצב החירום, האוסר על השקעות בחברות נפט איראניות ובמאגרי נפט איראניים.

בחודש שעבר תקפו מטוסי קרב אמריקניים מאגרים במזרח סוריה. לטענת המודיעין האמריקני, מחסנים אלו הופעלו על ידי "כתאייב חיזבאללה" ו"כיתאיב סייד אל-שוהאדה", שתי מיליציות השייכות ל"כוחות הגיוס העממיים". מיליציות עירקיות פרו-איראניות אלו הוקמו בשעתו כדי להילחם בדאעש, אך כיום לדעת האמריקנים פועלות כשלוחות (PROXIES) של טהרן. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית