מינוי ראש מלמ״ב מתעכב: אל"מ (מיל') גיל בן עמי מונה לתפקיד ממלא מקום

מלמ״ב הינו גוף ביטחוני, אגף במשרד הביטחון, שאינו מעוגן בחקיקה מסדירה, הפועל כמעט ללא מגבלות חוקיות ובלי מקור סמכות משפטי ברור. אחד מאתגרי המנהל הבא של הארגון הוא להסדיר את פעילות הארגון בחקיקה

אל"מ (מיל׳) גיל בן עמי. צילום: דובר צה"ל

שבוע שעבר (ה) שאלתי את משרד הביטחון למה מתעכב מינוי המחליף של ניר בן משה, ראש מלמ״ב שהודיע על פרישה לפני מספר חודשים. ובכן, במשרד טענו כי טרם התקבל אישור מהנציבות לכנס את ועדת האיתור. היום (א), פרסם המשרד כי אל"מ (מיל') גיל בן עמי ימונה לתפקיד ממלא מקום. 

אזכיר כי בהתאם להחלטה מס' 3198 של הממשלה, משרת ראש מלמ"ב פטורה ממכרז פומבי והמינוי מתבצע באישור הממשלה, לאחר הליך של ועדת לאיתור מועמדים. מסתבר כי משרד הביטחון פנה לוועדת החריגים בנציבות שירות המדינה לצורך קידום הליך המינוי הקבוע בתקופת הבחירות, אך כאמור, טרם התקבלה החלטה. 

בן עמי ייכנס לתפקידו ב-1.3.2021 ויחליף את ראש מלמ"ב היוצא, ניר בן משה, שהודיע לאחרונה על רצונו לפרוש לאחר 27 שנות שירות, בהן 5 שנים כראש מלמ"ב.

אחד האתגרים העומדים בפני ראש מלמ״ב העתידי, הוא לעגן את פעילות הארגון בחקיקה מסדרת. מלמ״ב פועל תחת משרד הביטחון, ללא חקיקה מסדרת והליכי פיקוח ציבוריים, ומחזיק תחתיו סמכויות נרחבות, כולל כאלו המתירות לו לחקור ולאסוף מודיעין כמעט על כל אזרח או גוף בישראל. כולל סמכויות שיטור המתירות לאנשיו לעצור אזרחים ללא צורך בהליך משפטי גלוי. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית