תקדים בארה״ב: צוות נשים תפעל מטוס תדלוק KC-46

טיסת בכורה של מטוס התדלוק האווירי המתקדם בחה"א ארה"ב כשכל צוות האוויר והנוסעים הן נשים 

This work, Breaking Barriers: First KC-46 all-female flight [Image 6 of 6], by A1C Nilsa Garcia, identified by DVIDS

אירוע הסטורי בבסיס חיל האוויר האמריקני מקונל במדינת קנזאס: טיסה ראשונה של מטוס התדלוק האווירי KC-46 PEGASUS כאשר צוות האוויר כולו נשים-טייסות, וכך גם הנוסעים-ות. מטוס התדלוק KC-46 עומד להחליף בחיל האוויר הישראלי את מטוסי התדלוק הוותיקים 'ראם', וזה יקרה אחרי שמשהב"ט וממשלת ישראל יקבלו את ההחלטה הסופית על הרכש ויבצעו את ההזמנות בחברת בואינג.

מלבד צוות הטייסות היו בטיסה המיוחדת של המתדלק 14 נשות צוות אוויר שטסו כולם לאקדמיה של חיל האוויר כדי להביע תמיכה ביוזמות להגדיל את מספר הנשים ובני המיעוטים שיבחרו בקריירה תעופתית צבאית. הצוות ביקש בטיסה זו "לשבור חסמים תרבותיים ואישיים שמפריעים לחניכות אקדמיה להתחרות על תפקידי מפתח בתעופה הצבאית".

סרן כריסטי מיין, קצינת המבצעים של להק מטוסי התדלוק, שהשתתפה בטיסה, אמרה: "העלינו על המטוס הזה 14 גברות נכבדות כדי לבטא את אהבתנו לטיס ולתעופה. זו היתה חווייה שאני מאוד גאה בה". האתר DVIDS מוסר כי עד כה סיימו שבע טייסות את האקדמיה ועברו לטוס בלהק התדלוק בבסיס מקונל. באוקטובר 2020 שירתו בחיל האוויר האמריקני 838 נשים-טייסות, וטיסת הבכורה הנשית-כולה במטוס התדלוק האווירי סימלה את המגמה להגדיל את מספר הנשים בקוקפיט. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית