טורקיה תממן אזור תעשייה חופשי בג׳נין

אנקרה תשקיע כעשרה מיליון דולרים בתשתיות הפנימיות של האזור, בו יוקמו מפעלי מזון, טקטיל ורכב, יחד עם סניפי מפעלים טורקיים. גרמניה תממן את התשתיות החיצוניות

פועלים פלסטינים במחסום ג׳למה בכניסה לג׳נין, 2019. צילום: REUTERS/Raneen Sawafta

נשיא טורקיה, רג׳פ טאיפ ארדואן, אישר רשמית לחברה בת של איחוד לשכות המסחר הטורקית להקים אזור תעשייה חופשי חדש בג׳נין. שר הכלכלה הפלסטיני, חאלד אל-אוסיילי, בירך על ההחלטה ואמר לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו כי התמיכה של אנקרה תגיע לסכום של כעשרה מיליון דולר, ושהתכנית היא שמפעלים טורקיים יתחילו לפעול באזור.

השר הפלסטיני עדכן כי פיתוח אזור התעשייה ייושם בשני שלבים: הראשון, הכולל את כל התשתיות החיצוניות, ימומן על ידי גרמניה בעלות של כ-29 מיליון דולרים, וצפוי להסתיים עד אמצע שנת 2021. השלב השני הוא זה שזוכה למימון הטורקי, בסך של כעשרה מיליון דולרים. שלב זה מיועד לתשתית הפנימית וצפוי להסתיים ״בקרוב״.

עוד אמר אל-אוסיילי, כי הוא מקווה שאזור התעשייה ייצר כ-5,000 מקומות עבודה ישירים ועוד כ-15 אלף עקיפים, וכן כי נוכחות המפעלים הטורקיים תגביר את הייצוא הפלסטיני.

ה״דיילי סבאח״ הטורקי מדווח כי אזור התעשייה המתוכנן משתרע על פני 1,100 דונם, כשלושה ק״מ צפונית למרכז העיר ג׳נין, וכי התכנון הוא לבנות בו מפעלי מזון, טקסטיל ורכב. הרעיון להקים אזור תעשייה חופשי בעיר הועלה כבר ב-1999, ומזכר הבנות נחתם בין הצדדים בשנת 2015, אך רק בשנה שעברה החלה התקדמות ממשית בנושא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית