CZ הצ'כית רכשה באופן מלא את יצרנית כלי הנשק האייקונית קולט

שווי העסקה היא 220 מיליון דולרים וב-CZ צופים הכנסות של למעלה מ-500 מיליון דולרים בשנה לחברה המשותפת
 

bigstock

CZ, יצרנית כלי הנשק הקלים הצ'כית הידועה, הודיעה האופן רשמי בסוף השבוע כי רכשה באופן מלא את חברת קולט האמריקאית האייקונית, כולל חברת-הבת קולט קנדה, בשווי של 220 מיליון דולרים. העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון השני של שנת 2021. כחלק מקבוצת CZ, קולט תצטרף לפורטפוליו הכולל ארבעה יצרני כלי נשק נוספים בקבוצה: CZ-USA, Dan Wesson, Zbrojovka Brno (רובי BRNO) שמכרו 337,489 כלי נשק ברחבי העולם בשנת 2020.

לדברי לובומיר קובאריק, נשיא קבוצת CZ, "לחברה המשותפת יהיו הכנסות שיעלו על 500 מיליון דולרים בשנה  והיא תהפוך למעצמה אמיתית בתחום הנשק הקל. הניסיון של הנהלות CZ וקולט יחזק עוד יותר את שני המותגים ויבטיח כי CZ וקולט ימשיכו לספק מוצרים ופתרונות איכותיים ביותר לכל לקוחותינו."

בהצהרתה אומרת CZ כי עם מהלך אסטרטגי זה, קבוצת CZ תרכוש יכולת ייצור משמעותית בארצות הברית ובקנדה ותרחיב משמעותית את בסיס הלקוחות הגלובלי שלה. קולט היא ספק מסורתי ללקוחות צבאיים וגופי אכיפת חוק גלובליים. בין השאר, קולט היא ספק ארוך-טווח לצבא ארה"ב (שמערכת היחסים ביניהם נמשכת למעלה מ-175 שנה), ובאמצעות חברת-הבת הקנדית שלה,  קולט משמשת כספק בלעדי לנשק קל לצבא הקנדי.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית