ארה״ב תובעת חילוט נפט ממכלית שתכולתה מיוחסת לאיראן

על פי שטר המטען, מקור הנפט המיועד לסין הוא בעיראק, אך ארה״ב טוענת כי מדובר בשטר שקרי, וכי איראן ניסתה להסוות שהיא מקור המטען, הכולל שני מיליון חביות, ואף הונתה את בעלי הספינה  

מכלית נפט, אילוסטרציה. צילום BIGSTOCK/Copyright: EnjoyLife

ממשלת ארה״ב הגישה לבית המשפט המחוזי בוושינגטון תביעה לחילוט מטען הנפט הגולמי על סיפונה של מכלית בשם Achilleas, מאחר ולדבריה המטען נוגד את חוקי הטרור האמריקנים. לטענת ארה״ב הנפט, המיועד לסין, הגיע מאיראן ולא מעיראק (כפי שנכתב בשטר המטען), וכן כי איראן ניסתה להסוות את מקור המטען, הכולל שני מיליון חביות.

בתביעתה, ציינה ארה״ב כי בתכנית האיראנית להעברת מטען הנפט היו מעורבים גופים רבים, המזוהים עם משמרות המהפכה האיראניות, וספציפית עם כוח קודס – המצויים שניהם ברשימה האמריקנית של ארגוני טרור זרים. בתחילת השבוע הכחיש סגן שר הנפט האיראני, אמיר חוסיין זמניניה, כי יש לו מידע כלשהו בנושא וטען בשיחה עם עיתונאים כי ״אני לא יודע כלום״.  

״אלו שלקחו חלק במזינה ניסו להסוות את מקור הנפט באמצעות העברתו מספינה לספינה, מסמכים מזויפים ואמצעים אחרים, וכן סיפקו שטר מטען כוזב כדי להונות את בעלי הספינה על מנת שתעמיס את הנפט״, מסר משרד המשפטים האמריקני. גורם מטעם מפעילי המכלית, הנמצאת בבעלות יוונית, מסר כי הם משתפים פעולה באופן מלא עם ארה״ב.

ארה״ב פנתה לאופציית החילוט גם בשנה שעברה על מנת לתפוס מטעני בנזין, שלטענתה נשלחו מאיראן לוונצואלה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית