אורקל תקים ענן בחוות השרתים של בינת בירושלים

הקמת האזור הישראלי היא חלק מתוכנית גלובלית של אורקל, להקים 38 אזורי ענן עד ברחבי העולם עד סוף שנת 2021

מימין: עוזי נבון מנכ"ל אורקל ישראל, משה ליאון ראש העיר ירושלים ואלון בן צור מנכ"ל בינת. צילום: עזרא לוי

אורקל תשיק בירושלים דאטה סנטר עבור הענן הציבורי הראשון בישראל, ענן דור 2. הענן יציע את כל שירותי ענן אורקל, כולל: תשתית ענן Oracle Cloud Infrastructure, הדאטה בייס האוטונומי של אורקל ואפליקציות הענן של אורקל. לצורך ביצוע הפרויקט, אורקל חתמה על הסכם עם בינת תקשורת מקבוצת רד בינת, במסגרתו יוקם הדאטה סנטר בחוות השרתים המתקדמת של בינת בירושלים.  

הקמת האזור הישראלי היא חלק מתוכנית גלובלית של אורקל, להקים 38 אזורי ענן עד ברחבי העולם עד סוף שנת 2021. המתקן משתרע על פני אלפי מ"ר בכמה קומות מתחת לאדמה. הוא יעניק שירותי ענן מתקדמים לחברות במשק הישראלי ממגוון מגזרים, מהתעשיה הבטחונית, גופי ממשל, בנקים, חברות ביטוח, תשתיות, טכנולוגיה, קמעונאות, ועוד. 

"זהו צעד חשוב בדרך לפתיחה הקרובה של אזור הענן הישראלי", אמר עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל. עם הענן הציבורי החדש, ובמיוחד בעיר הבירה ירושלים, אורקל מוכיחה שוב את מחוייבותה למדינת ישראל וללקוחות הישראלים, ומבטיחה תשתית ענן דור 2 עם הביצועים החזקים ביותר, ברמת האבטחה הגבוהה ביותר."

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "בחירתה של חברת אורקל בעיר ירושלים היא הבעת אמון מוחלטת בחומר האנושי הקיים בעיר ובמשאביה. אני סבור כי הקמת הענן הציבורי הראשון בישראל דווקא בעיר ירושלים תוביל להמשך התפתחותה וצמיחתה של העיר בפן הטכנולוגי, זוהי מהפכת IT של ממש. חוות השרתים תוקם 50 מטר מתחת לאדמה ותהא המתקן המאובטח ביותר בישראל".

אלון בן צור, מנכ"ל בינת: "זוהי מהפכה שתשנה את תפיסת השימוש והצריכה של טכנולוגית IT בישראל. הצורך בפיתוח פתרונות ענן בישראל מונע מתוך הבנה של חשיבות הטכנולוגיה להמשך התפתחות וצמיחה. בימים אלו אנו עדים לחשיבותה ככלי שיסייע ביציאה מהמשבר ובהמשך הצמיחה שתבוא אחריו. חוות השרתים של בינת משתרעת על פני 4 קומות בעומק של מינוס 50 מטר מתחת לפני האדמה, בעלת זמינות של 99.99%, שרותי תמיכה ותפעול 24/7/365 .״  

ערן פייגנבאום, סגן נשיא לפיתוח מוצרים בתשתית ענן אורקל:  "גופים ארגוניים רבים, בהם גופי ממשל, ביטחון ותאגידים אחרים שחלים עליהם חוקים ורגולציה, מתקשים לעבור לענן ציבורי כיוון שהשרתים אינם ממוקמים במדינה בה הם פועלים. ענן שממוקם בישראל מספק מענה לבעיה הזו, בוודאי כשמדובר בענן שמלכתחילה נבנה כדי לעמוד בדרישות האבטחה המחמירות ביותר."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית