ארה״ב מצטרפת מחדש למועצת זכויות האדם של האו״ם

מזכיר המדינה: מכיר בכך שהמועצה פגומה וזקוקה לרפורמות, ניתן להשיגן באמצעות הנהגה אמריקנית חסונה. ארה״ב פרשה מהמועצה תחת ממשל טראמפ בשל נטייתה לפעול נגד ישראל

מועצת זכויות האדם של האו״ם. צילום: מתוך אתר האו״ם

במחיקה של צעד נוסף במדיניות החוץ של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, הודיע אתמול (ב׳) מזכיר המדינה האמריקני, אנת׳וני בלינקן, כי ארה״ב תצטרף מחדש למועצת האו״ם לזכויות אדם, בשלב הראשון כמשקיפה. ״ממשל ביידן מחויב למדיניות חוץ אמריקנית הממוקדת בדמוקרטיה, זכויות אדם ושוויון״, כתב בלינקן בהצהרה. ״שימוש אפקטיבי בכלים מולטי-לטרליים מהווה מרכיב חשוב בחזון זה״.     

בקיץ 2018, לאחר איומים חוזרים ונשנים, הודיעה שגרירת ארה״ב דאז באו״ם, ניקי היילי, כי ארה״ב פורשת מהמועצה בשל ה״נטייה הכרונית״ שלה לפעול כנגד ישראל. לאחר ההודעה על הפרישה, כינתה היילי את המועצה ״ביב שופכין, ארגון צבוע ששם ללעג את נושא זכויות האדם״, וציינה כי מספר ההחלטות שהתקבלו נגד ישראל גבוה מזה שהתקבל נגד איראן, סוריה וקוריאה הצפונית ביחד. בנוסף, ביקר ממשל טראמפ את המועצה על כך שהיא כוללת מדינות אוטוקרטיות המבצעות הפרות זכויות אדם נרחבות, כגון סין, קובה, רוסיה וונצואלה.  

לדברי בלינקן, הפרישה ״לא עשתה דבר כדי לקדם שינוי משמעותי, ורק יצרה ואקום בהנהגה האמריקנית, אותו ניצלו לטובתן מדינות בעלות אג׳נדה אאוטוריטרית״. הוא התייחס לכך שהמועצה ״פגומה וזקוקה לרפורמות בסדר היום שלה ובנושאים בה היא מתמקדת, כולל ההתמקדות הבלתי מידתית בישראל״, אך גרס גם שעזיבה אינה הדרך. ״הדרך הטובה ביותר לשפר את המועצה, כדי שתוכל לממש את הפוטנציאל שלה, היא באמצעות הנהגה אמריקנית חסונה וערכית״, הוסיף בציוץ בטוויטר.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית