זיג זאואר העבירה אבות טיפוס למערכות נשק עבור צבא ארה"ב

מערכות אלו כוללות את התחמושת ההיברידית 6.8x51 מ"מ, מקלע קל מוזן בשרשיר-תחמושת NGSW-AR, רובה NGSW-R ומשתיקי קול
 

Picture source: SIG Sauer

חברת זיג זאואר הודיעה כי השלימה את העברת אבות-הטיפוס למערכות הנשק הקל המחלקתי של הדור-הבא (NGSW)  לצבא ארה"ב. מערכות אלו כוללות את התחמושת ההיברידית 6.8x51 מ"מ, מקלע קל מוזן בשרשיר-תחמושת NGSW-AR, רובה NGSW-R ומשתיקי קול.

לדברי החברה, כל מרכיב במערכות NGSW של זיג זאואר מציע התקדמות משמעותית בביצועי הנשק בשדה הקרב החל בתחמושת ההיברידית 6.8x51 – קליע/תרמיל קל-משקל המיועד להתמודד עם לחצים גבוהים יותר וכתוצאה מכך מספק מהירות מוגברת וביצועים איכותיים. המקלע הקל המוזן בשרשיר תחמושת (NGSW-AR) מכפיל את הטווח האפקטיבי והוא קל ב 40% מה-M249 הנוכחי תוך שמירה על פעולת הזנת השרשיר המועדפת, עם רתע מופחת להגברת הדיוק.

רובה ה- NGSW-R בנוי על בסיס פלטפורמת MCX שנבחנה בקרב עם תוספת כוח האש של תרמיל ה-.6.8x51 הן ה-NGSW-AR והן ה-NGSW-R מציגים הנדסת אנוש דו-צדדית (ימין ושמאל) מוכרת בסגנון AR המיועדת למעבר חלק מכלי הנשק הישנים למערכת SIG NGSW. המרכיב הסופי של המערכת הוא משתיקי הקול מהדור-הבא של זיג זאואר ליצירת לחתימת קול מופחתת.

החברה אף מצהירה כי התכנון המהפכני והתקדמות ההנדסית שנעשו במהלך פיתוח מערכות SIG NGSW מובילים להשקתם של מספר מוצרים שיהיו זמינים מסחרית בחודשים הקרובים. מוצרים אלה כוללים תחמושת היברידית SIG FURY המשתמשת בעיצוב של קליעי/תרמילי NGSW עבור קליברים שונים, הרובה החצי-אוטומטי MCX-SPEA ומשתיקי הקול של הדור-הבא של SIG.

האתר Thefirarmblog.com מעיר כי שאר היצרניות המשתתפות בפרויקט NGSW ישלימו בקרוב את העברת המערכות שלהן. לאחרונה אישרה חברת True Velocity כי המשלוח האחרון של התחמושת המצופה בפולימר 6.8 מ"מ שלה, שהיא מרכיב משמעותי בהצעה של חברת ג'נרל דיינמיקס, גם הוא כבר נשלח. חברות ג'נרל דיינמיקס וטקסטרון  (Textron) טרם עדכנו לגבי המשלוחים האחרונים שלהם, אך חברות אלו שמרו על פרופיל תקשורתי נמוך במהלך הפרויקט.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית