צבא אוסטריה רכש 30 נגמ"שי Pandur מג'נרל דיינמיקס

יחד עם 34 רכבים מדגם זה שנרכשו ב-2016, הצבא האוסטרי יפעיל כעת צי של 64 נגמ"שי Pandur Evo 6x6 חדשים. אספקת הרכבים תתבצע בשנים 2022-2023

צילום: מתוך אתר GDELS

חברת ג'נרל דיינמיקס מערכות יבשתיות אירופה (GDELS)  הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם עם משרד ההגנה האוסטרי, לאספקת 30 רק"מים גלגליים 6X6 מדגם Pandur Evolution (Evo). הרכבים החדשים תוכננו כנגמ"שים (נושאי גייסות משוריינים) וניתן בקלות להמיר אותם למשימות אחרות, כדוגמת פינוי פצועים, בגלל התכנון המודולרי שלהם. יחד עם 34 רכבים מדגם זה שנרכשו בשנת 2016, הצבא האוסטרי יפעיל כעת צי של 64 נגמ"שי Pandur Evo 6x6 חדשים. אספקת הרכבים תתבצע בשנים 2022-2023.

בהודעתה מספרת החברה כי מאז שנת 1996, הפנדור משרת בהצלחה במשימות פנימיות ובמשימות שמירת שלום בינלאומיות. הגרסה המודרנית של רכב Pandur MTPzUN, ה-Pandur Evo,  מציעה תכנון רכב קומפקטי חסר-תחרות עם צוות של 11 חיילים, ניידות מעולה ורמת מיגון מוגברת משמעותית מפני מוקשים ואיומי מטעני חבלה.

על פי ג'נרל דיינמיקס, משפחת רכבי פנדור - הזמינה בתצורות 6x6 ו-8x8 ובתצורות אמפיביות או יבשתיות - משמשת כפלטפורמה משותפת למערכות חימוש וציוד שונות. רכב זה משלב ניידות גבוהה, שרידות והגנה הודות לתפיסת התמסורת הפנימית שלו. ה-Pandur מאפשר שיתופיות לוגיסטית, מגוון של חימוש וציוד, הפעלה פשוטה, קיימות מעולה, זמינות גבוהה, ארכיטקטורה אלקטרונית פנימית ותחזוקה קלה. חברת GDELS-Steyr ייצרה יותר מ-3,000 כלי רכב משוריינים (זחליליים וגלגליים), מתוכם למעלה מ-800 רכבי פנדור פועלים ברחבי העולם, מתוכם יותר מ-500 במדינות החברות בנאט"ו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית