הערכה: אם ישראל לא תמהר להזמין מטוסי תדלוק - זמן ההמתנה יתארך
15 המטוסים הנוספים שהזמין חיל האוויר האמריקני, זה כושר הייצור השנתי המתוכנן בבואינג של מטוסי KC-46A
דן ארקין
| 24/01/2021
ישראל כבר הסכימה לרכוש בחברת בואינג מטוסי תדלוק KC-46A חדשים, אולם הליכי החתימות וההזמנות בממשלה מתמהמהים. יש חשש שמועדי האספקה יידחו בגלל הזמנות קודמות גדולות. חיל האוויר האמריקני חתם על חוזה (2.1 מיליארד דולר) עם חברת בואינג להזמנת עוד 15 מטוסי תדלוק, כאשר בסך הכל הוזמנו 94 מטוסים.
מקורות בישראל מסרו לישראל דפנס כי המשמעות לישראל של הזמנה כזו היא שאצל היצרנית בואינג לא יהיו 'סלוטים' פנויים להזמנות מטוסים עבור חיל האוויר הישראלי. ישראל מבקשת להאיץ את האספקה, אולם אינה חותמת. 15 המטוסים הנוספים שהזמין חיל האוויר האמריקני, זה כושר הייצור השנתי המתוכנן בבואינג.
חברת בואינג מסרה כי מטוס התדלוק החדש יתמוך גם בלחימה הדיגיטלית המרחבית בת ימינו. המתדלק בנוי על מטוס נוסעים בואינג B767-2C, הוא מטוס רב-משימתי ומתוכנן לתדלק באוויר את מטוסי חיל האוויר האמריקני, בעלות ברית וקואליציות. המטוס בנוי לתדלוק אווירי, להטסת נוסעים ו/או חיילים וגם להטסת פצועים ונפגעים בתצורת אמבולנס ענק.
15 המטוסים הנוספים שהזמין חיל האוויר האמריקני, זה כושר הייצור השנתי המתוכנן בבואינג של מטוסי KC-46A
ישראל כבר הסכימה לרכוש בחברת בואינג מטוסי תדלוק KC-46A חדשים, אולם הליכי החתימות וההזמנות בממשלה מתמהמהים. יש חשש שמועדי האספקה יידחו בגלל הזמנות קודמות גדולות. חיל האוויר האמריקני חתם על חוזה (2.1 מיליארד דולר) עם חברת בואינג להזמנת עוד 15 מטוסי תדלוק, כאשר בסך הכל הוזמנו 94 מטוסים.
מקורות בישראל מסרו לישראל דפנס כי המשמעות לישראל של הזמנה כזו היא שאצל היצרנית בואינג לא יהיו 'סלוטים' פנויים להזמנות מטוסים עבור חיל האוויר הישראלי. ישראל מבקשת להאיץ את האספקה, אולם אינה חותמת. 15 המטוסים הנוספים שהזמין חיל האוויר האמריקני, זה כושר הייצור השנתי המתוכנן בבואינג.
חברת בואינג מסרה כי מטוס התדלוק החדש יתמוך גם בלחימה הדיגיטלית המרחבית בת ימינו. המתדלק בנוי על מטוס נוסעים בואינג B767-2C, הוא מטוס רב-משימתי ומתוכנן לתדלק באוויר את מטוסי חיל האוויר האמריקני, בעלות ברית וקואליציות. המטוס בנוי לתדלוק אווירי, להטסת נוסעים ו/או חיילים וגם להטסת פצועים ונפגעים בתצורת אמבולנס ענק.