CZ הצ'כית עומדת לקראת רכישת חברת הנשק האייקונית קולט

נראה שהושג הסכם עקרוני, אך המשא ומתן המרכזי על נושאים  מסוימים נמשך. בשלב זה לא נמסרה הודעה רשמית על ידי אף אחת מהחברות
 

bigstock

חברת קולט, אחד השמות הוותיקים והמכובדים ביותר בייצור כלי הנשק בארה"ב עשוי להיות על סף רכישה על ידי אחד המותגים המובילים באירופה, החברה הצ'כית Česká Zbrojovka הידועה יותר בשם CZ והמוכרת בזכות אקדחי CZ 75 הקלאסיים שלה. פרטי העסקה טרם פורסמו באופן רשמי.

CZ הודיעה למשקיעים שלה בחודש נובמבר באמצעות מכתב כוונות כי היא עושה מאמצים לרכוש 100% מההון המצטבר של חברת קולט אחזקות במדינת דלוואר, המשמשת כבעלים עקיף של חברת הייצור קולט. החברה מניחה כי שהעסקה תהיה "מוכנה לביצוע עד סוף שנת 2020". בשבוע שעבר עדכנה חברת CZ  את משקיעיה בהתקדמות העסקה והודיעה כי הסכימה עם קולט להארכת תקופת בדיקת הנאותות עד סוף חודש ינואר 2021.

האתר Thefirearmblog.com מעריך כי כנראה הושג הסכם עקרוני, אך המשא ומתן המרכזי על נושאים  מסוימים נמשך. בשלב זה לא נמסרה הודעה רשמית על ידי אף אחת מהחברות. קולט, כמו מספר יצרניות נשק אמריקאיות אחרות נאבקת כלכלית בשנים האחרונות. עוד בקיץ 2015 הגישה החברה בקשה לפשיטת רגל בפרק 11 אך חזרה בה עוד לפני סוף השנה. ההערכה היא כי קולט מעסיקה כיום למעלה מ-700 עובדים והתמקדה לאחרונה בחוזים צבאיים עבור ממשלת ארה"ב.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית