קפריסין ואיחוד האמירויות חתמו על מזכר הבנות צבאי

שר הביטחון של קפריסין: לשותפות בינינו חשיבות עבור הביטחון והיציבות באזור כולו. לפני כחודשיים נחתם הסכם דומה עם יוון. במקביל, האמירויות מאותתות על רצון לנרמול היחסים עם טורקיה

שר המדינה האמירתי לענייני ביטחון חותם על ההסכם. צילום: משרד ההגנה של איחוד האמירויות

שרי הביטחון של קפריסין ואיחוד האמירויות חתמו אתמול (ג׳) על מזכר הבנות (MoU) לשיפור שיתוף הפעולה ביניהן בתחומי ההגנה והצבא. ברוח הקורונה, התנהל מעמד החתימה באמצעות שיחת וידיאו.

האתר Greek City Times מציין כי שר המדינה האמירתי לענייני ביטחון, מוחמד בן אחמד אל-בוראדי, הדגיש כי מזכר ההבנות מהווה הדגמה של היחסים האסטרטגיים בין שתי המדינות. מקבילו הקפריסאי, שרלמבוס פטרידס, ציין את חשיבות השותפות עבור הביטחון והיציבות באזור כולו. ״מזכר הבנות זה הוא תוצאת היחסים הבילטרליים המצוינים שלנו, ודעותינו הדומות בנוגע למגוון נושאים בינלאומיים ואזוריים״. מזכר דומה נחתם בין האמירויות לבין יוון בחודש נובמבר האחרון.

במקביל, מנסות האמירויות להתקרב גם ליריבה טורקיה: ביום ראשון אמר שר המדינה לענייני חוץ, אנוואר גרגש, כי האיחוד פתוח לאפשרות נרמול היחסים עם אנקרה. ״אין לנו בעיות בנושאי גבולות עם טורקיה״, אמר גרגש בראיון לרשת סקאי ניוז, והוסיף כי אם תתנתק מהאחים המוסלמים ותפסיק לתמוך בהם, היא תוכל ׳לכייל מחדש׳ את יחסיה עם העולם הערבי. הדברים נאמרו כשבוע לאחר שאיחוד האמירויות, בחריין, מצרים וסעודיה הסירו את החרם מקטאר, בת בריתה של טורקיה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית