חיל הטילים האסטרטגי הרוסי צויד בעשרות רק"מי BPDM Typhoon-M

ברכב ה-,Typhoon-M הקרוי גם ,BPDM 15TM56M נעשה שימוש על ידי חיל הטילים האסטרטגיים הרוסי לצורך הגנה על מערכות הטילים בליסטיים הגרעיניים הניידים הבין יבשתיים Yars RS-24
 

https://www.vitalykuzmin.net/Military/Victory-Day-Rehearsal-in-Tula-2May2017

משרד ההגנה הרוסי הודיע בסוף השבוע האחרון כי חיל הטילים האסטרטגיים הרוסי קיבל 70 כלי רכב משוריינים מסוג BPDM Typhoon-M 8x8 המיועדים לביצוע משימות מעקב ופיקוח רדיו, אופטיות ואינפרא-אדום, ומשמש גם כרכב נגד חבלה.

חיל הטילים האסטרטגיים הנו זרוע של הצבא הרוסי האחראי על הטילים הבליסטיים היבשתיים של רוסיה (ICBM). חיל הטילים האסטרטגי של רוסיה מפעיל כיום שמונה סוגי מערכות טילים. חמישה סוגים הממוקמים במבנים תת-קרקעיים: Voyevoda ,Stiletto ,Topol-M ,Yars ו-Avangard. מערכות הטילים הניידים הינם Topol, Topol-M ו-Yars RS-24 ICBM (טילים בליסטיים בין-יבשתיים).

האתר Armyrecognition.com מספר כי ברכב ה-,Typhoon-M הקרוי גם ,BPDM 15TM56M נעשה שימוש על ידי חיל הטילים האסטרטגיים הרוסי לצורך הגנה על מערכות הטילים בליסטיים הגרעיניים הניידים הבין יבשתיים Yars RS-24. ל-BPDM יש צוות של חמישה אנשים כולל נהג, מפקד, תותחן, מפעיל מכ"ם ומפעיל רחפן. גוף הרכב יכול להכיל גם ארבעה חיילים. להגנתו העצמית, הרכב מצויד בעמדת נשק מופעלת-מרחוק מצוידת במקלע PKTM  בקליבר 7.62 מ"מ.

ה-Typhoon-M פותח במיוחד עבור חיל הטילים האסטרטגיים הרוסים בהתבסס על שלדת נגמ"ש BTR-82. הוא מפקח על הכוחות באמצעות מכ"מ, אמצעים אופטיים ואינפרא-אדום ומסוגל לפגוע ביחידות סיור של האויב. ה-Typhoon-M מצויד בסוגים שונים של סיור וציוד מעקב, כולל כוונת ראיית לילה TKN-4S ומכ"ם מעקב קרקעי Kredo-1. הרכב מצויד גם בחבילת אמצעי לוחמה אלקטרונית המסוגלת לזהות או לחסום תקשורת רדיו עוינת או התקפות אלקטרוניות.

האתר מוסיף כי אחד המאפיינים העיקריים של Typhoon-M הוא השימוש ברחפן Eleron-3SV המשמש לביצוע משימות סיור ומעקב. לרחפן מעקב זה יש טווח מקסימלי של 25 ק"מ, אך בדרך כלל הוא משמש לביצוע משימות בטווח מרבי של 5 ק"מ במשך שעתיים. לרחפן יש מצלמה המסוגלת לשמור צילומים בכרטיס זיכרון פנימי או לשדר וידיאו בתנועה מלאה בחזרה ליחידת הפיקוד בטווח מרבי של 5 ק"מ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית