מנהטן: תרגיל הגנה מפני רחפנים של המשטרה והצבא

במסגרת התרגיל חדרו לתחומי מנהטן 49 רחפנים שביצעו תמרונים חריפים. מארגני התרגיל סיכמו כי יש לפתח טכנולוגיות חדשות לסיכול רחפנים בסביבה אורבנית 

bigstock

נחילי רחפנים "תקפו" את רחובות ניו יורק במסגרת תרגיל שנועד לתרגל התמודדות עם איומים עתידיים של מספר רב של רחפנים מעל עיר גדולה. מטרת התרגיל היתה לאתר, לזהות ולמיין רחפנים בסביבה עירונית. 

DEFENSE POST מדווח כי במסגרת התרגיל חדרו לתחומי מנהטן 49 רחפנים שביצעו תמרונים חריפים. מנהלי התרגיל היו משטרת ניו יורק וצבא ארה"ב. לקראת התרגיל הותקו ברחבי העיר אנטנות רבות לקליטת הרחפנים, עשרות כלי רכב עסקו בכך ברחובות ועשרות מפקחים מטעם המשטרה והצבא עקבו אחר תנועות הרחפנים  במכשירי מכ"ם או בהאזנה לקולות המופקים על ידי מערכות התקשורת בין הרחפנים לבין מפעיליהם.

במסגרת התרגיל הופעלו בעיר חמש קבוצות של חיישנים מיוחדים. הצבא הודיע כי העיר ניו יורק נבחרה כאתר לתרגיל מתקפת הרחפנים כיוון שידוע שאיתור ועיקוב אחר כלי טיס בלתי מאויישים קשה בסביבה שיש בה בניינים גדולים, הרבה שידורי רדיו וטלוויזיה והמוני טלפונים סלולריים.

משגרי הרחפנים דיווחו למנהלת התרגיל כי רוחות עזות יוצרות מנהרות רוח בין גורדי השחקים, דבר המשבש אותות GPS של הרחפנים ומסיט אותם ממסלוליהם, וגם משבש את המצפנים. תופעה עירונית נוספת: מכשירי המכ"ם מתקשים לזהות רחפנים שטסים נמוך מעל הקרקע או בצמידות לקירות מבנים.

מארגני התרגיל סיכמו כי יש לפתח טכנולוגיות חדשות להתמודדות עם מספר רב של רחפנים בסביבה עירונית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית