קרן גידור לאינטל: נדרשים שינויים מרחיקי לכת בחברה 

קרן הגידור Third Point LLC, המחזיקה בכמות נכבדת של מניות באינטל, דוחפת את החברה לשאלה האם עליה לשמור על תכנון וייצור שבבים תחת קורת גג אחת

Daniel S. Loeb - https://www.thirdpoint.com/executive-team/daniel-s-loeb/

קרן הגידור Third Point LLC דוחפת את אינטל לבחון אלטרנטיבות אסטרטגיות, כולל האם עליה לשמור על תכנון וייצור שבבים תחת קורת גג אחת, כך על פי מכתב ששלחה ליו"ר החברה ביום שלישי האחרון שנבדק על ידי רויטרס. המהלך עלול להוביל לטלטלה משמעותית באינטל, שהאטה להגיב לקריאות המשקיעים ליותר מיקור חוץ. זה יכול להוביל גם להתרת חלק מהרכישות שלה, כמו רכישה של 16.7 מיליארד דולר של יצרנית השבבים Altera ב –2015. 

מנכ"ל הקרן, דניאל לואב, כתב ליו"ר אינטל עומר ישראק וקרא לפעולה מיידית כדי להגביר את מעמדה של החברה כספקית גדולה של שבבי מעבדים למחשבים אישיים ומרכזי נתונים. הקרן מניו יורק צברה מניות של כמעט מיליארד דולר באינטל, כך על פי אנשים המכירים את העניין.

מניית אינטל עלתה ב -6.1% ל -49.95 דולר, הגבוהה ביותר מזה יותר משמונה חודשים בגלל החדשות, והעניקה לחברה שווי שוק של יותר מ -200 מיליארד דולר. עם זאת, בתמונה הגדולה, המניה ירדה השנה בכ- 21%, לעומת עלייה של 43% במדד הנאסד"ק. 

המשימה הדחופה ביותר של אינטל הייתה לטפל ב"נושא ניהול ההון האנושי" שלה, מכיוון שרבים ממעצבי השבבים המוכשרים שלה נמלטו, כתב לואב במכתב. אינטל איבדה את מעמדה בייצור המיקרו-מעבדים ל- Taiwan Semiconductor Manufacturing Co ול- Samsung Electronics Co Ltd שבדרום קוריאה, כתב לואב במכתב.

אינטל מאבדת גם נתח שוק בשווקי הליבה שלה למחשבי PC ומרכזי נתונים ל- Micro Micro Devices Inc, הוסיף לואב. חברת NVIDIA שולטת במודלים חישוביים המשמשים ביישומי בינה מלאכותית, בעוד אינטל נעדרה במידה רבה בשוק המתהווה הזה, על פי המכתב.

"ללא שינוי מיידי באינטל, אנו חוששים כי הגישה של אמריקה לאספקת מוליכים למחצה מובילים תישחק ותאלץ את ארה"ב להסתמך ביתר שאת על מזרח אסיה. זאת, כדי להניע כל דבר, החל ממחשבים אישיים למרכזי נתונים וכלה בתשתית קריטית ועוד," לואב כותב. 

בהצהרה קצרה, מסרה אינטל כי "אינטל מברכת על תשומות מכל המשקיעים בנוגע לשווי בעלי המניות המשופר. ברוח זו, אנו מצפים לשתף פעולה עם Third Point LLC ברעיונות שלהם לקראת מטרה זו."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית