בזמן הסגר: אימוני לוט״ר בדיזנגוף סנטר

הקניון הריק מאדם היווה מוקד אידיאלי לאימון כוחות בהשתלטות על אירוע חבלני בשטח בנוי. בית ללוט״ר מכשיר את כלל יחידות צה״ל ביכולות המבצעיות שיידרשו להן בזמן אמת

אימון לוט״ר. צילום: דובר צה״ל

בית הספר ללוחמה בטרור של צה״ל מצא דרך מקורית להשתמש בסגר השני לטובה: הוא ניצל את קניון דיזנגוף סנטר, הריק מאדם, כדי להתאמן על מתווה השתלטות על מבנה העלול להיות מאוים על ידי מחבלים במסגרת מסע הרג או לקיחת בני ערובה – כך על פי דיווח שפורסם בישראל היום. לא נמסרו פרטים נוספים לגבי מהלך התרגיל או המועד המדויק בו נערך.

דובר צה״ל מסביר, כי יחידת הלוט״ר מהווה מוקד ידע ייחודי להכשרה ואימון של כלל יחידות צה״ל, כולל כוחות מיוחדים, ביכולות המבצעיות שיידרשו להן בזמן אמת – מהשתלשלות ממסוק, דרך פריצה לבניין, ועד לוחמה שנמצאת עשרות מטרים מתחת לפני האדמה. המדריכים הם לוחמי הלוט״ר עצמם, שמעבירים הכשרות לחיילים מכלל הצבא ואף יוצאים לפעילויות מבצעיות.

חיילי הלוט״ר מתגייסים לחטיבת ״כפיר״ ועוברים גיבוש על מנת לבדוק את התאמתם ליחידה. המצטיינים יצטרפו לבית הספר, ולאורך מסלול כשנה ירכשו את כל היכולות המקצועיות: לחימה בשטח אורבני מורכב, העוסקת בשליטה במרכיבי לחימת הפרט (קליעה, קרב מגע ולוחמה), ובטיהור יעדים בשטח בנוי; לוחמה תת-קרקעית המכשירה להתמודדות עם איומי המנהרות; פריצה; רובוטיקה, טיפוס, גלישה וחילוץ; ותחום ״קופים״ - עבודה בגובה בעת אירוע טרור, נטרול האיום וחילוץ בני ערובה, לחימת הסתערות באמצעות ״פאסט רופ״ (למשל גלישה ממסוק, טיפוס על הגג, חיבור למבנה, או קפיצה ופריצה דרך חלון).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית