חברת קלצ'ניקוב מתחילה בייצור טיל הגנ"א חדש ממשפחת טילי Strela-10M

מדובר בטיל "שגר ושכח" המסוגל לפגוע במטוסים ומסוקים הטסים בגובה נמוך נמוכים למרות אמצעי שיבוש אופטי וכן בכטב"מים ובטילי שיוט

By Vitaly V. Kuzmin - http://vitalykuzmin.net/?q=node/574, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34160845

החברה הרוסית קלצ'ניקוב (חברת-בת של קונצרן של רוסטק) הודיעה היום (חמישי) כי היא החלה בייצור של טיל מונחה חדש 9M333 ממשפחת טילי Strela-10M למערכות ההגנה האווירית. כך מדווחת סוכנות הידיעות הממשלתית הרוסית "טאס". חברת קלצ'ניקוב מדגישה בהודעתה כי מדובר בטיל "שגר ושכח".

"המאפיין הייחודי של הטיל הוא ראש נפץ בעל יכולת ביות עצמית הפועל בשלושה מצבים (ניגודיות אופטית, אינפרה-אדום ונגד אמצעי שיבוש), וזהו היתרון המרכזי  של הטיל ביחס למערכות נשק אחרות מאותו התחום", נמסר בהודעה של חברת קלצ'ניקוב.

הטיל החדש 9M333 מסוגל לפגוע במטוסים ומסוקים הטסים בגובה נמוך נמוכים למרות אמצעי שיבוש אופטי וכן בכטב"מים ובטילי שיוט. מערכות ההגנה האווירית של משפחת Strela-10M מספקות הגנה על חיילים בשטח במהלך לחימה ובעת התחמקות ממטוסי תקיפה או סיור הפועלים בגבהים נמוכים ונמוכים מאוד. נכון להיום זו אחת ממערכות ההגנה האווירית הנפוצות בעולם.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית