הסכם בין רוסיה לאיראן בקשר לנוכחות בגבול סוריה-עירק

על-פי דיווח במרשתת, הסכימו שני הצדדים להעביר לשליטת רוסיה כמה נקודות באזור הכפר אלהרי ובסיס האמאם עלי ליד אלבוכמאל

http://kremlin.ru/events/president/news/64683/photos/65034

על פי מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית, איראן אינה מתכוונת לסגת מסוריה בקרוב. עוד מדווח המרכז על הסכם רוסי-איראני בנוגע לאזור אלבוכמאל שבגבול סוריה-עיראק. 

על פי הדיווח, היועצת המדינית והתקשורתית של נשיא סוריה, בת’ינה שעבאן (Bouthaina Shaaban), אמרה בריאיון לערוץ הטלוויזיה הלבנוני אלמיאדין, כי אין כל דרישה סורית ליציאת איראן או חזבאללה מהמדינה. על פי שר החוץ הסורי, פיצל אלמקדאד, בריאיון לערוץ החדשות הרוסי Russia Today, לארצות הברית אין זכות להביע דעה בנוגע לנוכחות איראן בסוריה. הוא ציין, כי נוכחות איראן בסוריה היא חוקית, מבוססת על בקשה סורית ומוגבלת לנוכחות של יועצים צבאיים איראנים. 

בהקשר גבול סוריה-עירק: "אתר החדשות הסורי נהר מידיא דיווח על הסכם, שהושג לאחרונה בין איראן ורוסיה בנוגע להיערכות כוחותיהם באזור אלבוכמאל שבגבול סוריה-עיראק. על-פי הדיווח, הסכימו שני הצדדים להעביר לשליטת רוסיה כמה נקודות באזור הכפר אלהרי ובסיס האמאם עלי ליד אלבוכמאל, מזרחית לדיר א-זור", כך על פי הפרסום. 

"כמו כן, קיבלו הכוחות הרוסיים בדיר א-זור את השליטה בכמה נקודות גבול בין סוריה לעיראק באזור אלבוכמאל, שהיו בשליטת מיליציות עיראקיות פרו-איראניות. בעקבות ההסכם, החלו המיליציות הנתמכות על-ידי איראן לסגת בהדרגה מהאזורים עליהם הוחלט במסגרת ההסכם, ואילו הכוחות הרוסיים החלו לשלוח כוחות לנקודות אלה הממוקמות בחזית המערכה נגד דאעש במדבר הסורי."

בהקשר לוחמי החטיבה האפגאנית פאטמיון הפועלת בחסות משמרות המהפכה בסוריה, מציין הדיווח כי רוב הלוחמים האפגאנים, שנשלחו לסוריה, עזבו את המדינה. בסוריה נותרו כאלפיים לוחמים אפגנים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית