Netskope מקימה חוות שרתים פרטית גדולה בישראל

השקיעה כ-100 מיליון דולר ראשוניים בהקמה של חוות שרתים המספקת ענן פרטי מאובטח לגופים פיננסים וגופים רגישים נוספים. את הפעילות בישראל תנהל טלדור תקשורת

בועז יהודה, מנכ"ל טלדור תקשורת. צילום: תמיר יהודה

חברת Netskope  העולמית,המפתחת טכנולוגיית אבטחת מידע מתקדמות בענן, הקימה חוות שרתים פרטית גדולה בתל אביב אותה תנהל קבוצת טלדור.החברה השקיעה השנה כ-100 מיליון דולר בהקמת חוות השרתים, המספקת ענן פרטי מאובטח בעיקר לגופים פיננסים וגופים רגישים נוספים. השנה הקימה החברה 315 שרתים ברחבי העולם, ורשת השרתים הפרטית שלה ממוקמת ב -50 מדינות ברחבי העולם.

הפתרון אותו מציעה Netskope עוקב אחר מידע, החל בנתונים שנוצרו ונחשפו בענן, וכלה בנתונים שעוברים באפליקציות ומכשירים אישיים לא מנוהלים. המעקב אחר המידע מאפשר הגנה על הנתונים ועל משתמשים בכל מקום ואף נטרול בעיות עתידיות פוטנציאליות. לדברי החברה, העובדה כי הרשת הפרטית נמצאת בישראל, מונעת ממידע לצאת מתוך גבולות הארץ ומסייעת לעמוד ברגולציה של חברות בעלות מידע רגיש כמו חברות ביטוח, חברות פיננסיות, ממשל צבא ובטחון, ארגוני בריאות וחברות קמעונאיות.

"ארגונים רבים נאלצו לעשות התאמות למציאות העבודה החדשה". אומר בועז יהודה, מנכ"ל טלדור תקשורת מקבוצת טלדור. "העבודה מהבית מחייבת גופים לעבור לעבודה בענן פרטי מאובטח על מנת להשמר מסכנות סייבר. האימוץ המהיר של אפליקציות, שירותים ומכשירים ניידים בענן, לצד העבודה הרבה מחוץ לשטחי הארגון, הביאו לכך שהנתונים עוברים למקומות בהם טכנולוגיית האבטחה המסורתית אינה מספקת ויש צורך באבטחת מידע שבודקת עמוק יותר ובאופן מהיר יותר".

דוח של ה-OECD מראה כי השימוש באינטרנט קפץ ב-60% מאז פרצה מגפת הקורונה. כתוצאה מכך, השימוש באפליקציות בעלות הרשאה לנתונים קפץ גם כן. מדובר על קרקע פורייה לניסיונות פריצה וגניבת מידע על ידי האקרים. חוות השרתים מיועדת להגן מניסיונות פריצה כאלו ולספק נתונים על אפליקציות שנמצאות בשימוש, אפליקציות צד שלישי בעלות הרשאה לנתונים בענן, מידת הסיכון בשימוש ועוד. כמו כן, המערכת תיתן מידע דוגמת פעילות ומיקום משתמשים, האם משתמש ביצע מהלך חוקי מבחינת הארגון, האם בוצע שיתוף עם משתמשים מחוץ לארגון, ומאיזה מכשיר בוצעה הפעולה. במידה שמשתמש ביצע פעולה שאינה אופיינית, המערכת תדע לשלוח התראה או, לחלופין, לחסום אותו מהמשך הפעולה.

"המעבר המהיר מהמשרד למיקום מרוחק ולעבודה מהבית, לא אפשר לארגונים לבנות נכון את אבטחת המידע וכתוצאה מכך הם נאלצו להתפשר על איכות האבטחה, על מנת לשמור על המשכיות עסקית״, מוסר פאולו פאסרי, מומחה למודיעין סייבר ופתרונות גלובליים ב- Netskope. ״כאשר בוחנים כיצד התקיפות האחרונות בישראל קרו, מגלים כי ארגונים רבים נפרצו בשל אי הערכות נכונה למעבר עובדים מבית, מבחינת אבטחת המידע המיושנת״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית