ארה״ב: מאיץ טכנולוגי חדש ליישומי מודיעין מרחבי

מדובר במאיץ ראשון מסוגו בקהילת המודיעין האמריקנית. ״פרויקט זה הוא חלק ממאמץ נרחב שלנו לפתח את האקוסיסטם הגאו-מרחבי הטוב בעולם״, אמר סגן מנהל הסוכנות

מטה ה-NGA בווירג׳יניה. צילום: National Geospatial Intelligence Agency, via Wikimedia

הסוכנות הלאומית לביטחון גאו-מרחבי (NGA), הפועלת כחלק ממשרד ההגנה האמריקני, משיקה מאיץ טכנולוגי חדש בסנט לואיס, מיזורי, על מנת לסייע לחברות סטארט-אפ לפתח טכנולוגיות חדשות בתחום זה, כך על פי דיווח של אתר C4ISRNET, המוקדש לחידושים טכנולוגיים בתחום הצבאי.

״תעשיית המודיעין הגאו-מרחבי צומחת במהירות, והמאיץ שלנו יהיה המרכז לטכנולוגיות של הדור הבא״, אמר בריאן דיקסון, בכיר בחברת Capital Innovators שמנהלת את הפרויקט יחד עם ה-NGA ותאגיד הטכנולוגיה של מיזורי. מדובר במאיץ ראשון מסוגו בקהילת המודיעין האמריקנית.

על פי הידיעה, המאיץ יבחר שמונה חברות שישתתפו בתכנית השקה בת 13 שבועות שתצא לדרך בחודש מרץ הקרוב, ותספק הטבות ותמריצים בשווי של למעלה ממיליון דולר, הכוללות מימון מענקים, חונכות, קשרי משקיעים, שירותי משרדים ועוד. הסוכנות בחרה ארבעה תחומי מיקוד לתכנית זו: אנליטיקה מתקדמת, תקינות ואבטחת נתונים, ניהול נתונים, ובינה מלאכותית.

״פרויקט זה הוא חלק ממאמץ נרחב שלנו לפתח את האקוסיסטם הגאו-מרחבי הטוב בעולם״, אמר סגן מנהל ה-NGA, רוברט שארפ. ״האסטרטגיה שלנו היא לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם צוותים מוכשרים באזור כדי לייצר מכלול גדול מסך חלקיו״. סנט לואיס מהווה מוקד היי-טק מתפתח, וה-NGA בונה בעיר מטה חדשני שיתווסף לזה הקיים בווירג׳יניה, וכן משתפת פעולה עם האוניברסיטאות המקומיות לפיתוח כישרונות עבור כוח  העבודה שלה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית