הבית הלבן מטיל מגבלות על יצרניות תעופה סיניות ורוסיות

מחלקת המסחר האמריקנית פרסמה רשימת משתמשי קצה צבאיים המחויבים ברשיונות ייצוא ציוד וטכנולוגיה מיוחדים, על מנת ״למנוע הסבה של מוצרי תעופה אזרחית אמריקניים לשימוש צבאי״

מפציץ סוחוי רוסי. צילום BIGSTOCK/Copyright: fifg

מחלקת המסחר האמריקנית פרסמה בשבוע שעבר רשימה חדשה של משתמשי קצה צבאיים (Military End User - MEU), המחויבים רישיונות מיוחדים לייצוא, ייצוא מחדש והעברה תוך-ארצית של ציוד וטכנולוגיה הנוגעים לתעופה. הרשימה כוללת 103 גופים זרים, מתוכם מדובר ב-58 גופים סיניים, ו-45 רוסיים. על פי ההודעה הרשמית, צעד זה נדרש על מנת ״למנוע הסבה של מוצרי תעופה אזרחית אמריקניים לשימוש צבאי״.

החברות הסיניות המצוינות ב-MEU החדש כוללות את חטיבת התעופה הכללית של AVIC ו-COMAC הסיניות, חרבין תעשיות תעופה, שיאן מטוסים ועוד. מהצד הרוסי, נכנסו לרשימה תאגיד המטוסים המיוחד, סוחוי תעופה אזרחית, מסוקי קזאן וחברות נוספות. אתר Aviation International Online מציין כי צעד זה ננקט פחות משבוע אחרי שנשיא ארה״ב ביוצר, דונלד טראמפ הוסיף חברות סיניות רבות נוספות לרשימה השחורה של הסחר האמריקני וקבע דרישות חדשות לדיווחים כספיים שלהן, אשר אם לא יעמדו  – ייחסמו משווקי המניות בארה״ב. בישורת האחרונה של טראמפ בבית הלבן, יש להניח שקצב הטלת הסנקציות והמגבלות עוד יגבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית