קולומביה גירשה מרגלים רוסים 

על פי דיווחים במדינה, גורשו שני מרגלים המיוחסים לGRU. ככל הנראה, עסקו בריגול שכוון לתעשיית האנרגיה והמינרלים של קולומביה בעיר קאלי

http://en.kremlin.ru/events/president/news/64684/photos/65038

קולומביה גירשה בתחילת החודש שני דיפלומטים רוסים, מבלי להסביר בפומבי מדוע, על פי דיווחי החדשות. כמה ידיעות קולומביאניות דיווחו כי שני הרוסים גורשו לאחר שנמצאו עוסקים בריגול. גורמים קולומביאניים דיווחו כי מוסקבה גירשה שני דיפלומטים קולומביאניים בתגובת טיט- פור-טאט.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבוגוטה ביום שלישי, 22 בדצמבר, גילו גורמים במשרד החוץ של קולומביה כי שני דיפלומטים רוסים גורשו מבירת קולומביה ב- 8. בדצמבר. עם זאת, הם סירבו למסור את הסיבות לגירושים, למעט טוענים ששני הרוסים "עסקו בהפרות" של אמנת וינה בנושא יחסים דיפלומטיים. בראיון נפרד אמר נשיא קולומביה איוון דוק כי "לחשוף מידע נוסף ברגע זה לא יתאים ויפגע בהמשך היחסים הדו צדדיים" בין קולומביה לרוסיה.

עם זאת, כמה עיתונים מובילים בקולומביה, בהם אל טימפו וסמנה, טענו כי שני הרוסים עסקו בריגול שכוון לתעשיית האנרגיה והמינרלים של קולומביה בעיר קאלי. מרכז עירוני המונה 2.2 מיליון תושבים, קאלי ידועה כמרכז הכלכלי המוביל בדרום קולומביה, והיא בין הכלכלות המקומיות הצומחות ביותר באמריקה הלטינית

אל טיימפו כינה את שני הרוסים כאלכסנדר פריסטוב ואלכסנדר בלוסוב. רדיו W בקולומביה טען כי פריסטוב הוא קצין בשירות המודיעין הזר הרוסי, שהוא המקביל הרוסי לסוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית. זה הוסיף כי בלוסוב הוא קצין במנהל הראשי של המטה הכללי של הכוחות הצבאיים הרוסיים, הידוע בכינויו GRU.

משרד החוץ הרוסי והשגרירות הרוסית בבוגוטה לא הגיבו לשאלות התקשורת קולומביאנית על גירוש הדיפלומטים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית